Direktlänk till inlägg 7 november 2016

bicicleta = cykel

Av amandahermansson - 7 november 2016 09:00

Så igår tog vi våra cyklar och åkte på en liten cykelutflykt. Kasia fick börja cykla tidigt, hon mötte upp Sophie i la Cala och vi möttes sen i Rincon (jag fick alltså sovmorgon) för att cykla "åt andra hållet", dvs bort från Malaga. Vi cyklade längs med stranden så länge som vi kunde, vilket var typ rincon och byn efter och sen inte mer. Sen blev det väg och sen kunde vi cyklar en pytteliten bit vid stranden och när det inte gick mer så bestämde vi att stanna för lite mellis.

Sen fortsatte vi och vi bestämde oss för att vårt slutmål fick bli Torre del Mar (där Kasia och jag var förra veckan) då det kändes lagom långt bort (8,6 km från där vi var då). På vägen stannade vi och tog kort på utsikten och även hälsade på några hästar. Sen kom vi äntligen fram. Då tog vi lite fina bilder med våra cyklar och sen hittade vi en restauragn vid stranden. Eftersom vi hade matsäck med oss så åt vi inte lunch utan jag åt en smörgås och sen beställde vi bara nåt att dricka.

Sen köpte vi glass (såklart) och sen var det dags. Att bada. Vi hade bestämt att vi skulle bada, bara för att kunna säga att "vi har badat i havet i november". Det var ju trots allt ca 18 grader, dock så blåste det väldigt mycket. Men vi gjorde det. Dealen var 5 simtag och Kasia var den enda som inte gjorde det (hon räknade iallfall till 5 när hon doppade sig). Det var såklart skitkallt men faktiskt inte så kallt som jag hade förväntat mig. Men nu kan vi iallafall säga det: "vi har badat i november!"

Efter att ha badat så vände vi för att åka tillbaka. Då hade vi världens motvind... Och det var jobbigt.. Och Kasia cyklade skitfort... Och jag hade ont i rumpan för min sadel var himla obekväm... Men vi tog oss trots vinden framåt. Vi stannade återigen och tog kort på utsikten och sen fick vi stanna en gång för att dricka lite vatten.

Sen hände det värsta, eller bästa. Det blev ganska kul ändå. Ca 5 km från Rincon så fick Kasia punktering... Så då fick vi börja gå. Som tur var hade vi kommit så långt så vi behövde bara gå en liten bit längs vägen innan vi kunde börja gå längs med stranden. Alltså det var ju såklart jättesynd att hon fick punka och hon skulle ju hela vägen tillbaka till Malaga också, men Sophie och jag (även Kasia) hade väldigt kul åt detta. I börjar var det mer "ååh nej!!!" men sen blev det bara komiskt och vi skrattade så himla mycket åt hela situation och allt annat. Så ja, därifrån fick vi gå vilket gjorde att det tog lite längre tid än vad vi räknat med. Men vi tog oss tillslut hem till mig där vi tänkte att om det inte går att pumpa upp däcket (ihopp om att det bara skulle va fel på ventilen eller nåt och inte riktig punka) så får hon lämna cykeln där och ta bussen hem. Men som tur var så var pappan hemma och när jag frågade honom om en pump så kunde han laga cykeldäck och hade dessutom utrustning hemma. Så han lagade däcket och de kunde cykla vidare hem till sig.

Måste iallafall säga att trots detta lilla hinder på vägen hem så var det en lyckad utflykt, det är nog värt att jag kommer ha ont i rumpan imorgon (jag cyklade faktiskt runt 4 mil, för Kasia blev det dock 8 mil då hon har 2 mil ungefär till rincon, riktig kämpe. Men så är hon också den av oss som tycker om att cykla).