Alla inlägg under november 2014

Av amandahermansson - 30 november 2014 19:39

Hoppas att alla har plockat fram adventsljusstakar och julstjärnor. Det har vi. Vi har också tänt det första ljuset och ätit pepparkakor och lussebullar. Snart kommer det ett efterlängtat jullov, men först, 150 prov...

Av amandahermansson - 29 november 2014 22:04

och jag tog en jätteful bild..

Av amandahermansson - 28 november 2014 20:02

Har äntligen tränat efter två veckors dunderförkylning (är fortfarande lite snorig men det räknas inte).
Nu är Erik, Birgitta och Jonas här och firar Wilma, strax ska vi kolla på idol och äta kolor :) och imorgon ska vi till mormor och morfar o baka pepparkakor, ska också ta lagfoto och sedan plugga psykologi... Men först, fredagsmys!

Av amandahermansson - 24 november 2014 21:04

Av amandahermansson - 22 november 2014 16:36

Förkylning + plugg = ingen bloggning.

Har inte mått så bra de senaste dagarna då jag har dragit på mig en riktig dunderförkylning. Snorig, hostig, halsont och trött. Kul kul. Så jaa, jag har haft fullt upp. Nu börjar jag dock känna mig bättre. Vilket innebär att jag kan sitta och plugga kemi heeela lördagen... Japp, vi har kemiprov på mpndag och jag är så inte redo. :/ Tog en paus och åkte ut och kollade på Gökstens match, men då den startade tidigare än vad jag visste så missade jag halva och så var jag snabbt tillbaka till skrivbordet och kemiboken. 

Annrs så hade jag en mysigt fredagskväll med my. Vi tittade på idol tillsammans oc kommunicerade via hostningar ;) är så glad över att Ludvig åkte ut! Nu kan jag åka till finalen utan att vara orolig vilka jag får se och höra. Men helst vill jag se Mollie som vinnare och Lisa som tvåa. 
Nog om detta, ska kanske plugga lite mer kemi? Eller engelska? Eller ska jag göra färdigt frågorna till historian och psykologin? Nej, jag kanske ska börja skriva på mitt spanska föredrag eller börja med uppgifterna till specialidrotten?

(nej jag har inte alls mycket prov de kommande två/tre veckorna...)

Av amandahermansson - 19 november 2014 17:54

Okej så nu kommer hela helgen för er, steg för steg ända ifrån Eskilstuna, till Stuttgart och tillbaka ;) 

Så, på lördag förmiddag hade vi match i Huddinge, tyvärr så förlorade vi.. men efter matchen så tog jag mig till pendeltåget och åkte vidare till t-centralen i Stockholm. Därifrån tog jag Arlanda express (tåg) direkt till arlanda och klev in på terminal fem. Hade ganska gott om tid tills planet skulle gå, men ville hitta min gate så fort som möjligt och vara där i god tid innan för att vara 150 % säker på att jag kom med planet. Detta var samma sak vid varje flyg och jag kollade säkert på info-tavlorna 10 gånger inför varje flyg för att se så att jag var på rätt gate ;p haha, ville ju verkligen inte komma fel eller missa planet, så när jag hittat gaten så stannade jag oftast där till planet gick. Jag mellanlandade i Köpenhamn på väg dit och i Berlin på väg hem. Det var faktiskt lite kul när jag kom till Berlin för jag kände igen flygplatsen, eller ja gaten och platsen där man hämtade ut bagaget (vilket var det enda jag såg) från vår klassresa till Berlin i 9:an :) Ialla fall, flyg och byte och allt gick bra, trots att jag var riktigt nervös, jag har ju inte flygit så värst mycket i mitt liv och framför allt så har jag aldrig flugit själv, men jag kan ju nu efteråt säga att jag är stolt över att ha vågat och klarat av det! 

Framme i Stuttgart så blev jag upphämtad av fotografen och en av stylisterna. Jag visste inte hur jag skulle känna igen dem, men vad jag inte tänkte på var att de har ju kollat på massa bilder på mig så de visste ju hur jag såg ut. så när de såg mig så började de vinka med armarna och ropa "amandaa" haha, liiite skämmigt ;d Sen åkte vi till hotellet och checkade in, jag tog hissen till fjärde våningen och fick en liten chock när jag kom in på hotellrummet, det var ganska stort och riktigt lyxigt. Här är några bilder, även om de kanske inte är så bra och inte ger en rättvis beskrivning.. 

   

Kl. 6 gick jag upp och 6.30 öppnade frukosten, var helt själv i matsalen och spillde mjölk både på golvet och besticklådan....

7.15 blev jag upphämtad av make up och hår stylisten. En kille i min klass frågade lite på skoj om jag fick åka limosin, men faktum är att jag åkte en mini cooper till platsen där vi fotade, så verkligne raka motsatsen till en limosin, haha. 

Själv plåtningen ägde rum i en ganska stor byggnad, men i ett litet indre rum. Det påminnde lite om en nerlagd fabrik, med betong, högt i tak och smuts. Sminket är alltid skänast att göra (om man borster från att stolarna alltid är riktigt obekväma, även denna gång) för då kan man vila lite, speciellt eftersom jag var trött efter resan dagen innan. 
I början tog det ett tag innan vi kom igång ordentligt för de hade lite problem med kameran och ljuset, men när det löste sig så gick allt bra. Det var små ljusrör som var med på varje bild och de ändrades för varje outfit. Hade kanske 10 olika outfits och vi bytte hår och smink tre gånger. Och lyset ändrades vid varje gång. Genomgående så var det svart och som vanligt så är de flesta kläder både fula och konstiga :p det var en tröja, en kappa och en byxdress som jag tyckte var fina. (fast byxdressen blev aldrig med på några bilder :/ ) men en gång så hade jag en lång svart klänning med en skinnjacka över, och så hade jag ett lysrör i handen. haha och jag kände mig som Darth Vader.


Jaa, vet inte vad mer jag ska säga? Det blev ett ganska så långt inlägg, men jag tror att ni ville veta detta? Ialla fall så var det skönt för mig att få skriva ner allt och dokumentera det, det är ju trots allt en stor anledning till varför bloggen finns.

Såg förresten nu att mitt inlägg i som jag postade i fredags där jag hade skrivit om vad jag skulle göra på något sätt hade råkat komma i utkast och alltså inte publicerats.. Kanske därför jag fick frågor om vad jag skulle göra i Tyskland utav vissa som jag vet läser min blogg och som jag trodde visste.. haha. Aja, nog om det nu. Helgen var en stor upplevelse för mig och det var kul att få åka till ett annat land och göra en plåtning! :D 

Detta är "Darth vader" outfiten :)


..

Av amandahermansson - 18 november 2014 20:56

Eftersom jag hade lite för mycket läxor (som jag skulle ha gjort i helgen) så blir det att jag skriver inlägget om helgen imorgon, lovar att jag fixar det tills dess! ;)

Av amandahermansson - 17 november 2014 18:42

Kommer förhoppningsvis ett inlägg senare ikväll, annars imorgon. Just nu ska jag duscha och göra lite matte och sen blir det natti tidigt ikväll då jag inte kom hem förrän vid ett inatt och dessutom har dragit på mig en förkylning :/

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards