Alla inlägg under december 2011

Av amandahermansson - 31 december 2011 12:03



  igår vid 21.50 anlände tåget till Eskilstuna tågcentral med ett gäng trötta, lite besvikna, men glada tjejer.

Efter en handbollsvecka i Göteborg så är vi nu hemma och jag kan ju bara säga att jag säkert kommer att somna ikväll medans jag väntar på att klockan ska bli tiolv...


Efter att ha krossat motståndet i gruppen och blivit gruppetta så väntade semifinal för oss mot Dalhem, även den matchen vann vi med stor marginal (25-14) och efter det väntade final mot Torslanda klockan 8.30 på fredag innan vi åkte hem, Efter ordinarie speltid så stog det 11-11 och det blev 5 minuters förlägning, som slutade 13-13 och då blev det sadden, (första målet vinner)

och där fick Torslanda börja med bollen.

och gjorde mål.

och vann.

och ändå är jag så stolt över oss och super nöjd över vårat spel, och att komma 2:a i Norden Cup är faktiskt riktigt bra! (elit B)


För det andra laget gick det inte lika bra, dom åkte ut i kvartsfinal och blev 8:a

(elit A)

Av amandahermansson - 26 december 2011 17:14

om någon undra om jag tänker lägga ut bilder på vad jag fick i julklapp, så kan jag ju säga redan nu att jag kanske kommer göra det, och om jag orkar ta kort på allt så blir det i såfall efter nyår ;)

Av amandahermansson - 26 december 2011 17:02

sådärja, då var det färdig packat för imorrn, och eftersom jag tröck ner min kudde i väskan -bara för att sen om den fick plats, och det fick den- men jag tänker inte öppna väskan igen...så jag får sova med en kudde mindre inatt ;)

imorrn blir det alltså att gå upp vid sex för att ta tåget ner mot göteborg och Norden cup, och sen kommer vi hem igen på fredag,så jag tycker ni ska önska oss lycka till!:)

bild från göteborg och norden cup för ett år sen 

Av amandahermansson - 25 december 2011 10:33

alldeles nyduschad så sitter jag nu här, ska snart sätta igång en film på datorn, för eftersom våran tv paja i torsdags kväll så har vi fått momor och morfars gamla och det är inte direkt världens bästa bild på den...tv:n står på en pall i vardagsrummet.. hoppas att vi fixar en ny tv snart :)


hade alla det trevligt igår? det hade jag :) hade det riktigt mysigt med famlijen ♥ och idag så ska vi åka till min mormor och morfar och fira jul tillsammans med mina kusiner som har kommit ´´hem´´ från Norge nu under julen :)


tänkte nu att ni får lite bilder från de senatse dagarna, eftersom det har varit vääldigt lite bilder på sistonde:

julgranen

årets pepparkakshus med balkong, uthus och kraschade fönsterrutor

gårdagens outfit, vit blus och kofta till ett par mörkblå jeansleggins

dagens outfit: mörklila klännig till vita leggins

 


Av amandahermansson - 23 december 2011 20:41

idag har vi fixat färdigt pepparkakshuset, (bild kommer senare) och så har jag vart på öb och vi stog och packade i kassor åt folk, (till lagkassan) då fick jag packa åt min mattelärare som vi hade tillfälligt under sjuan, liite pinsamt faktiskt, och han kände igen mig..

imorrn är det julafton, så då blir det kanske inget inlägg från min sida, men kanske ;) såå,


GOD JUL ALLIHOPA!!

Av amandahermansson - 22 december 2011 16:52

äntligen jullov, det ska bli så skönt att var ledig, sova på morgonen och göra vad man vill :)

fast nu direkt efter julhelgen så åker vi ner till Göteborg och spelar Norden cup och sen kommer vi hem och firar nyår.

Om en liten stund ska jag käka, och efter det så blir det lite julpyssel, vi ska fixa pepparkakshus och en massa annat gott c:

Av amandahermansson - 21 december 2011 12:37

slutade för ca en timme sen och sitter nu hemma hos min morfar och ska hjälpa honom med hans dator, ja, och det lär ta ett tag.. så hej svejs så läge :)

Av amandahermansson - 20 december 2011 17:05

nu verkar det som att snön har bestämt sig för att stanna, vilket jag tycker är bra ;)

skolan idag var riktigt lugn, vi bakade pepparkakor och hade julklappsbyte, sen städade vi lite och så tittade vi lite på en inspelning från julkonserten, sen gick vi och åt och så åkte vi hem, var hemma vid ett fast det egentligen kändes som en rätt så onödig skoldag-.-

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards