Alla inlägg den 3 november 2016

Av amandahermansson - 3 november 2016 18:45

Så i tisdags kväll (efter att ha skypeat med emma typ hela dagen <3<3<3) åkte vi till Malaga och gick på en guidad tur om filosofi. Lite stelt då det bara var vår familj och bara föräldrarna och jag som lyssnade fast det egentligen bara var pappan som var intresserad. Jag förstod inte jättemycket men vid några tillfällen pratade hon om saker som jag kunde sen vår filosofikurs på gymnasiet. 


Igår var det skola igen efter en lång helg. Laia vaknade tidigt både igår och idag och eftersom att båda föräldrarna var hemma och de även skjutsade henne till bussen så hade jag inte så jättemycket att göra. Igår åkte jag runt 8 in till malaga för att gå till polisstationen igen. Kom dit strax efter 9 och då var det knappt nån kö. Så fick komma in snabbt, men där var det en ny kö. Haha... Men det gick "ganska snabbt" totalt tog det helt 1 timme. Det fanns två köer, en för de med "cita" (alltså har så svårt att komma på det svenska ordet, det borde va möte men det passar inte riktigt tycker jag) iallafall, den andra kön var endast för att få ett "cita". Så när jag var klar så hade jag fått en dag och tid (7/12 11.30) och även fått reda på vilka papper jag måste ta med mig då. 

Eftersom jag var klar så tidigt så gick jag in till centrum. Tog ca 30 min men jag var på jättebra humör (av nån anledning?) och pratade med mamma i telefon så det gick jättesnabbt. 

Såklart så gick jag in på mango, bara för att titta. och vad hittade jag om inte en jättefin svart klänning som blir perfekt för konserter, helgdagar och finare grejer. Köpte även en födelsedagspresent/julklapp till någon. Sen gick jag till ett cafe och åt smörgås och läste min bok. 

Tog bussen hem och sen rullade eftermiddagen på. På kvällen gick föräldrarna på promenad och jag åt middag med Laia. När jag bar undan hennes tallrik så somnade hon vid bordet så jag tänkte bära henne till toan så hon kunde kissa och sen till sängen. Men då ville hon såklart titta mer på tv så jag lämnade henne i soffan medan jag åt i hopp om att hon skulle somna. Min plan lyckades nästan men när jag bar henne till sängen så började hon skrika "tele, tele, tele" (=tv) och precis när jag fått henne lugn och hon nästan sov så kom föräldrarna hem.Såklart hörde hon dem och då var allt förstört och hon var klarvaken igen. Suck. Men då fick dem ta hand om henne så ja.. 

Idag mötte jag upp Sophie, vi låg på stranden (det fina vädret håller i sig!!) och pratade och sen gick vi och åt smörgås på ett cafe innan hon var tvungen att gå. Jag tänkte ligga kvar en stund på stranden och läsa men jag var så himla kissnödig så gick hem. Nu har jag hämtat Laia osv och förösker övertala henne att duscha, för jag vill nämligen titta på handboll som börjar nu. 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards