Alla inlägg den 12 november 2016

Av amandahermansson - 12 november 2016 10:20

ja okej jag lever. i torsdags åkte jag och sophie till centro comercial för att fortsätta min jakt på den perfekta presenten till Wilma, och jag hittade den!! Känns så bra och jag vet att hon kommer att bli jätteglad :) köpte även ett 1000 bitars pussel för endast 10 euro som jag kan roa mig med en dag. Kanske flera dagar om jag pusslar det flera gånger ;) Ni som känner mig vet ju att jag gillar att pussla och att 1000 bitar lika gärna kunde vara 100 bitar för mig :) 

Vi tog även en fika innan vi gick tillbaka till la cala där jag tog bussen till rincon. Jag hade tänkt gå hem (ca 4 km) men pga det jag köpte var det lättare att ta bussen. När jag kom hem så gjorde jag inget speciellt då det inte var så lång tid tills jag skulle hämta barnen. Torsdags kvällen flöt väl på tror jag. Nej juste, när vi skulle sova så var laia mycket piggare än vanligt så hon vägrade ligga still och lyssna när jag skulle läsa. Flera gånger släckte jag lampan och sa att jag skulle gå coh då började hon skrika och gråta. Mamman hade lämnat henne skrikandes och gjort allvar av sina hot med att inte läsa och gå, men jag vet att isåfall kommer det ta typ 1 timme innan hon somnar medan om jag bara lyckads få henne tyst och lyssna så skulle hon somna ganska snabbt. Så jag stannade och fick ett litet utbrott på henne. Inte så lätt att bli arg på spanska när man måste tänka på vad man ska säga men jag tror det funkade för tillslut så sluta hon sätta sig upp, leka, byta sagobok hela tiden och blev tyst. Och mycket riktigt bara nån sida senare så sov hon. Jag läste färdigt hela sagan för att vara säker på att hon sov ordentligt innan jag gick.  


Igår hade jag en lugn dag som faktiskt gick ganska snabbt. När jag hämtade alla tjejerna kl 15 så skulle Laia egentligen ha engelska med samma lärare som de andra har privatlektioner med (min tanke är ungefär: privatlektioner i engelska för en 3 åring??)  Men så blev det inte så hon hade lite tid att leka innan hon skulle åka på simning. Pappan skjutsade mig, Lucia och Laia till en park i närheten av badhuset där vi lekte en liten stund innan vi gick till badhuset. Vet inte varför vi skulle göra det när pappan var hemma, eller jag vet inte vart han tog vägen för han åkte nånstans. Men vi bytte om på laia och sen fick vi sitta och vänta. SEn duscha och så kom pappan och hämtade oss. 


Igår på kvällen hade vi rep med orkestern. Kl 22... Vi var klara ungefär halv 1... Och jag hade trott att det skule vara ett genrep så att det skulle vara mer likt en konsert, men det var som en vanlig repetition. Hahah jag hade helsvart och en blus alla andra hade mjukiskläder i alla möjliga färger.. Och de had sagt att det var öppet för föräldrar så Ladis (som ville se konserten men inte har köpt biljett, och jag trodde ju att igår skulle vara ungefär som en konsert) satt där och lyssnade. Efteråt hade ag så dåligt samvete för att hon fick sitta där i 2,5 timmar... Och när vi skulle hem så gick det en buss precis när vi slutade och nästa gick inte förrän om en timme. Som tur var så hade Ladis en kompis som sagt att ho kunde hämta oss om det blev sent eller krångligt med bussarna. Så hon kom och hämtade oss och skjutsade hem oss. Såå snällt verkligen! Istället för att ta mussen 1.30 så var jag hemma då. SEnt och jag var skittrött. Och såklart så är min kropp inställd på att vakna 7.30 så jag vaknade men lyckades somna om men sen började de leka och skrika på övervåningen och då blev det lite svårt att somna om :/ 


Ikväll är det konsert, på riktigt, kl 20 så förhoppningsvis blir det inte lika sent som igår. Lite tråkigt dock för jag tror inte att nån kommer och tittar... Kasias systrar är här så hon och Sophie ska kanske gå på nästa konsert den 26. Familjen har inte köpt biljetter men de sa att de gärna ville gå men visste inte hur de skulle lösa det med Laia eftersom nån måste va hemma med henne. Så vi får väl se om de kan lösa det och gå på nästa konsert. 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards