Alla inlägg den 6 november 2016

Av amandahermansson - 6 november 2016 20:50

Long time no see. Ska för er skull (och för min när jag går tillbaka och läser om detta) berätta lite om de senaste dagarna. 

I fredags hade jag ingenting att göra utan det blev en lugn dag hemma. Såklart så var mamman hemma på förmiddagen och frågade om jag kunde ta en ny kurs, kanske tillsammans med Sophie, så jag inte  har tråkigt hela dagarna. JAg vet inte hur många gånger jag har tänkt på att göra ingenting och allt det där och jag orkar inte skriva om det nu, men grejen är att det är skönt att ha några dagar då och då där man inte gör nåt speciellt utan bara tittar på serier och chillar. Och det är inte tråkigt, jag tycker det är ganska mysigt. Eller när man sitter uppkrupen med en bok och glömmer bort tiden helt. Hursomhelst så gick dagen och sen kom jag på att alla barnen slutade tidigt, men pappan hämtade dem i skolan så jag förberedde maten. När pappan sedan skjutsade de stora tjejerna till sin pappa så gick jag och Laia till parken. Jag hade alldeles för varma kläder på mig (hade jeans och stickad tröja) för jag trodde det var kallt men trots att det var mulet så var det 22 grader... Laia och jag hade iallfall en bra stund i parken och hon var snäll hela kvällen. Trots att pappan var hemma så gick hon och la sig med mig och efter att ha läst saga så sa jag godnatt och hon ropade inte på pappa utan jag stängde dörren och sen somnade hon. Kändes såååå skönt! Vanligtvis så går allt bra fram till att man ska gå ut ur rummet, då börjar hon ropa på den förälder som är hemma för att hon inte vill sova. Och för att slippa det så brukar jag sjunga vaggvisa tills hon somnar (vilket är snart då hon är så trött) men i fredags så behövdes alltså inte det vilket kändes som en enorm vinst. Haha jag var faktiskt lite stolt ;) 

 

Hon är ju ganska söt ändå!

Igår lördag, var tanken att vi skulle med bla kyrkkören och erasmus (typ nån form av utbytesprogram) på en hike i bergen. Men då det regnade så blev det inställt vilket faktiskt var bättree för mig eftersom jag hade rep med orkestern och vi har konsert nästa vecka. Repet gick bra och vi var inne i Malaga (inte lite i utkanten som vi brukar vara) och slutade dessutom lite tidigare så jag kom hem ganska tidigt, dock blöt och kall. Så jag åt, tränade lite, duschade och sen tittade jag på idol. Efter det gjorde jag mig iordning lite för Sophie och jag skulle gå ut och äta. Vi lyckades komma på olika bussar och satt i varsin buss och skrattade för oss själva, men sen hittade vi en restaurang där vi åt pizza och pasta. Efter det hittade vi en terass högst uppe på ett hotell där vi tog varsinn drink och satt och pratade hela kvällen. Var jättefin utsikt över det gamla slottet, romerska teatern och även över husen. Dock så var det ju mrökt så man såg inte så jättebra och det blev heller inga bra bilder.. Men vi hade iallafall väldigt trevligt!!

 

Idag var vi på cykelutflykt men det skriver jag om imorgon för nu är jag så himla trött så ska titta på något en stund, doobidoo tror jag, och sen sova. 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards