Alla inlägg under juli 2014

Av amandahermansson - 31 juli 2014 18:25

bilder från dagen två spelningar

Alltså, jag kan knappt fatta att fem veckor kan gå så fort!!? Men vi har haft så himla himla roligt under våra 45 spelningar!! Vet inte vad jag ska säga. Det har verkligen vart det bästa sommarjobb man kan tänka sig! Och så uppskattat som det har vart utav folk runtomkring. Helt otroligt vad fantastiskt det har vart! Det var sorligt att ta sista tonen i sista låten som vi spelade, och det var inte vara gamlingarna i publiken som grät utan vi själva var nära till tårar. Det ska bli skönt med sommarlov och lite ledigt innan. skolan börjar, men vad tomma och tysta mina dagar kommer att vara..
Tack så otroligt mycket för de här veckorna och för allt skratt o skoj, jag kommer att sakna er, Malin, Kajsa, Sandra, Linnea & Ia. Utan er hade det inte blivit lika bra!!

Av amandahermansson - 27 juli 2014 11:10

Igår var vi hela familjen på cirkus skott, det var faktiskt ganska kul att se. Jag har bara varit på bio en gång tidigare och då var jag så liten så det kommer jag inte ihåg något av ;) haha, men akrobaterna var bäst tycker jag!

På kvällen så kom tjejerna hit och vi åt mat och gick en promenad. På vägen hem gick lissie och louise vilse, då de i te följde efter mig och Julia.. Haha men efter ett tag så var vi återförenade igen och kunde senare krypa till kojs i tältet :) Just nu taggar vi inför arosfortet, vi kommer (förhoppningsvis) att vinna stort över killarna! :D

Av amandahermansson - 25 juli 2014 21:17

Igår var varmaste dagen sen 1930-talet (!!!), och vad gjorde jag medans alla andra var på stranden och solade och badade? 

Jo, jag jobbade och stod ute och spelade två gånger under förmiddagen. Fast det är klart, jag behövde inget dopp i sjön för jag var dygnsur ändå.. ;) På kvällen var jag dock hemma hos Julia och det var liite svalare då, temperaturen låg ialla fall under +30, haha :) 

Idag var det nästan lika varmt, och även idag var jag på sommarjobbet som jag älskar, men även idag så var det lika varmt och jobbigt i solen. Men nu är det helg och sen är det bara fyra jobbdagar kvar och sen är det äntligen dags för SPANIEN!!!! (ja, jag är liiite  överpeppad) 

Funderar på om det var nåt mer jag ville dela med mig av, men kunde inte komma på något av betydelse, så jag ger er två bilder och sen säger vi tack och hej för ikväll.

Den här superstora skalbaggen mötte mig när jag kom hem igår kväll. Efter lite googlande så kom vi fram till att det var en noshornsbagge som blev ca4-5 cm :o 

intressant intressant.

och så en bild på mina kära kollegor ;) haha, vad kul det lät att säga kollegor.. Detta är en bild tagen på Galdra under andra spelveckan, tiden har verkligen gått jättefort och nu är det lika många dagar kvar, som veckor vi har jobbat.. :(

 

 

Av amandahermansson - 23 juli 2014 18:59

Om nio dagar så befinner jag mig äntligen i Spanien. Har längtat ända sen vi bokade resan i höstas ;) nedräkningen började med ca 290 dagar och nu är det bara några få kvar!! Började packa idag och har nu skrivit upp och lagt undan det mesta jag ska ha med mig :)
Vad som är lite sorgligt är dock att det bara är sex dagar kvar på vårt fantastiska sommarjobb, lite synd, men skönt med sommarlov på riktigt i några veckor efter det ;) om ni inte har varit och lyssnat på oss så tycker jag att ni kan pallra er ner till Fristadstorget imorgon, antingen kl. 11.30 (tror jag) eller 13.10 :)

Av amandahermansson - 20 juli 2014 20:11

Det blev amerikanska pannkakor med jordgubbar och nutella till frukost idag :)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards