Alla inlägg under december 2015

Av amandahermansson - 31 december 2015 17:22

Japp julen kom och gick, det var som vanligt jättemysigt att fira med släkt och vänner.
Under mellandagarna har jag hunnit med att jobba på mitt gymnasiearbete och ha en sleepover hemma hos Julia med Lissie och Louise, vi provade också balklänningar (!!)
Inatt lägger vi ett år bakom oss samtidigt som vi har ett nytt år framför oss. Jag tänker göra det bästa av 2016 och jag har några önskningar och förväntningar som jag hoppas blir bra. Bl.a studenten och vad som kommer efter det. Men det är ett senare bekymmer ;)
Här kommer lite höjdpunkter från 2015 (dock är bilderna bara från maj då jag fick den här mobilen) men vintern började bra med en vecka i fjällen tillsammans med Lissie! 

Eus resa till Kroatien var ju oslagbar. Värme, vänner och musik vad mer kan man önska?

En vecka efter Kroatien fyllde jag 18 på midsommarafton och tre dagar senare blev jag 18 på riktigt när jag fick mitt körkort!! (och sen fick jag köra my överallt ;) )
Jag, Lissie och Julia åkte till också Arlanda och hämtade Louise som äntligen kom hem efter ett år i usa!

Sommarjobbade på ekeby flygfält, tre roliga veckor med mer regn än jobb.. Sista dagen vi fick även segelflyga, vilket var ganska så häftigt!

Sen var vi en helg i norge hos kusinerna.
Efter sommarjobbet så var jag några dagar i göteborg med min bästa vän <3

Sen började skolan och allt blev tråkigt, skoja, rinmanstafetten var rolig iallafall ;)
Sen har hösten gått superfort. Några plåtningar, några prov, matcher, födelsedagar, första gången på krogen etc.

I november fick vi tre söta små sköldpaddor (sämsta bilden dock...)

My och jag var i globen och tittade på idolfinalen, haha värsta äventyret hade vi på vägen dit också med ett tåg som stannade i strängnäs..
Hela familjen var också på en dansikal som heter "en dans på rosor " som var superbra!

Sen blev det jul.

GOTT NYTT ÅR MINA VÄNNER!!

Av amandahermansson - 23 december 2015 22:57

är det mars eller december? Får hoppas jag att julkänslan ligger och väntar i ett paket imorgon ;)

Av amandahermansson - 20 december 2015 18:50

Idag är det alltså fjärde advent, en dag kvar till jullov, fyra dagar kvar till julafton, en julklapp kvar att köpa och två julklappar kvar att slå in. Det är också tio grader varmt, ingen julkänsla och ingen snö. Det känns ungefär som att vi ska fira jul i september.. Känns väldigt konstigt, men nu ska vi adventsfika och försöka få lite julkänsla.

Av amandahermansson - 6 december 2015 21:34

I fredags var my och jag på finalen av idol. Det var jättebra, men det blev lite äventyrligt på vägen haha. Eftersom det typ var storm, så vart det tågkaos och vårt tåg blev stående i strängnäs. Efter 1,5 timme så kom pappa och hämtade oss och skjutsade oss till globen (tack!!!) så vi hann precis i tid till senast insläppstid. Och sen kunde vi njuta av kvällen! :)

Vi satt på b-läktaren, men på första rad och jag tyckte att vi hade bra platser, man såg hela scenen och precis nedanför oss stod dem när de gick av scenen.

Sen sov vi hos mys bror och på lördagen så julklappsshoppade vi på mall of scandinavia. Alltså det var så stort och det fanns så många affärer, och så mycket människor. O jag önskar att jag hade mycket mer pengar så jag kunde handla alla fina saker i alla fina affärer, till mig och min familj. Men trots att jag inte har så mycket pengar så är jag nöjd med mina köp och jag tror att dem som öppnar paketen också blir glada :)

När vi kom hem så var Simon o William här, så vi åt middag med den, sen gjorde jag mig iordning för att träffa några vänner på stan och fira Julias födelsedag. Tyvärr kom vi inte in dit vi egentligen skulle, men vi gick till ett annat ställe och jag tyckte att det blev bra och roligt ändå!

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards