Alla inlägg den 1 november 2016

Av amandahermansson - 1 november 2016 13:15

Så igårkväll klädde barnen ut sig. Först åkte tjejerna och äldsta killen iväg till några kompisar. Laia var utklädd till en häxa och vi åkte lite senare. Vi parkerade och sen gick vi tillsammans med massa andra utklädda människor längs med strandpromenaden mot tunnlarna mellan rincon och la cala. De hade gjort en av tunnlarna till en "skräcktunnel" och vi stod i kö i ca 40 min för att få gå igenom den. Jag var faktiskt lite nervös haha, jag har aldrig gått i spökhus eller liknande så jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera och jag visste ju inte heller hur läskigt det skulle vara. Visade sig inte vara så farligt, jag blev bara rädd en gång och för det mesta skrttadejag bara åt sakerna.De hade ändå gjort ett bra jobb för jag tror att många blev väldigt rädda och jag tyckte det var bra gjort. Det fanns även en liten scen och utklädda personer som sjöng och så fanns det grill osv. kul att det var så "stor" grej här med tanke på att vi inte firar halloween i sverige. Det var kul att så många, både vuxna och barn, var utklädda och att alla gick samma väg tillsammans. Lite ironiskt var dock att när jag gick i de här tunnlarna häromdagen så tänkte jag att jag aldrig skulle gå där själv på kvällen, och nu gick jag där på kvällen, visserligen inte själv, men med massa häxor, späken och monster ;) 


Kom hem runt 11 och då gick jag och la mig på en gång. Sov ganska länge imorse (till 8.30) och när jag gick upp och frågade pappan om de ätit frukost sa han nej och sen (som jag uppfattade det) att om jag inte ville vänta så kunde jag äta nu för de höll på att duscha. Men när jag satt och åt så kom han och frågade "äter du frukost själv?" och jag insåg att han måste ha sagt om du väntar lite så äter vi frukost efter att alla duschat eller nåt liknande... haha kände mig så dum men aja.. inte mycket att göra åt saken när jag redan hade ätit upp mina mackor.. IStället gick jag ner och väntade på att emma skulle vakna då vi ska skypea idag. Vi har skypeat en stund men nu sitter dem och äter därhemma. Nudlar, bacon, svamp och majs. MMMMM vill också äta det. Nu börjar jag sakna all "vanlig" mat som vi brukar äta hemma. Dock så tror jag att vi kanske ska äta nåt gott till lunch idag. Hoppas det så jag inte behöver tänka på det dem äter därhemma.. Iallfall när emma och jag har ätit färdigt så ska vi lägga fram de kläder och saker som mormor och morfar ska få ta med sig när de kommer hit. Nästan bara två veckor kvar!!! Längtar så himla mycket!! 

Jag hade ingen utklädnad (hittade en häxhatt senare) så jag klädde ut mig med ett halloweeen-filter på snapchat ;) 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards