Alla inlägg under december 2014

Av amandahermansson - 31 december 2014 17:23

Nu är det endast några timmar kvar på 2014. Vi är på väg till våra kompisar som vi alltid firar nyår med. Jag har på mig tröja (som jag köpte på mellandagsrean) och kjol från h&m (standard..) köpte också ett halsband dagen till ära :) har lockat wilmas hår och inte fixat mitt alls, blev rakt och platt som vanligt haha. Här får ni några bilder på årets sista outfit:

Av amandahermansson - 30 december 2014 20:56

Imorgon är det årets ssta dag. Tänkte bara kort summera hur det gågna året har sett ut för min del, men när jag först tänkte efter så kunde jag inte komma på något speciellt. Jag har gått till skolan, tränat flera gånger i veckan + matcher, haft galdra, spellektion och orkester flera gånger i veckan, försökt få veckorna att gå ihop med allt detta+ att jag under hösten har pluggat varje ledig sekund. Men allt detta är ju inget speciellt utan det är ju "bara" hur min vardag ser ut. Allts, vid en första tillbakablick så var 2014 inget speciellt.

Men så kom jag på lite saker. Bland annat att jag hade ett sommarjobb som var hur underbart som helst. Att få spela den musik man älskar tillsammans med fina vänner och framföra detta för alla möjliga sorters människor under 4 veckor, jag kan inte vara annat än tacksam för att just i fick den möjligheten!!

Sen avslutade jag sommarlovet med en vecka på Mallorca vilket inte var så fel det heller ;)

Sa också hejdå/vi ses snart till två utav mina närmsta vänner som just nu befinner sig på andra sidan atlanten.... Men nu har ju hela hösten gått och snart är det sommar och de kommer hem igen :)

Men det största som jag kom på är ändå hur "min modellkarriär" har tagit fart. Efter en kort tid på Stockholmsgruppen så blev det tack och hej och jag hörde av mig till Nisch som jag haft kontakt med under hösten. (läs inlägget om hur jag först fick kontakt med dem, HÄR). Dem var jätteglada över att jag ville "komma" till dem och allting löste sig väldigt fort, bara några veckor senare var jag iväg på mitt första jobb för dem. Nu sitter jag här, ca 10 månader senare. Jag har: gjort plåtning i Tyskland, fått förfrågningar om att göra plåtningar både i London och på Island (men varit tvungen att tacka nej, pga jobb och skola..), gått och öppnat två visningar på fashion week i Stockholm, jobbat flertal gånger med Sveriges största stylist samt fått förfrågan för en plåtning med tidningen Elle (vilken jag också fick tacka nej till.....). Detta är för mig väldit stort och jag kan faktiskt fortfarande inte riktigt fatta. Men som en kompis sa, "du kan ju säga att du är modell" och ja det kan jag vilket är helt otroligt. 


Så för att summera, 2014 var faktiskt ett bra år (och inte ett olycksår som 2013 var för mig). Det har såklart hänt dåliga saker också, men allt är inte till för att lämnas ut på en blogg.. Något som gör mig lättad när jag tänker tillbaka på året och framföallt hösten är att jag har tagit mig igenom en riktigt tuff skolhöst på ett bra sätt med resultat som jag är nöjd över. Och om jag nämner modellandet igen, om jag tyckte det var stort med att åka till Tyskland, för en heldags plåtning, all by myself så är det ingenting om vad jag eventuellt kommer att göra i vår. Men det hör inte till 2014 utan till 2015 så jag väntar med att berätta om det här ;) 


Detta var lite kort om några av årets höjdpunkter/stora händelser. Ikväll händer inget speciellt, jag kollar på Harry Potter (vilket kanske är lite speciellt ändå?) och myser med mig själv, har liite för mycket tankar men håller humöret uppe ändå, det är ju ändå jul och imorgon nyårsafton, som kommer att firas på bästa sätt precis som alla andra 17 år jag levt.

Kramisar till er alla, hoppas att ni också har haft ett fint år, och att ni får ett ännu bättre 2015! 

Av amandahermansson - 29 december 2014 20:45

Nu finns det tre nya bilder uppe från plåtningen i Tyskland, om ni trycker HÄR så kommer ni direkt till min portfolie :) 

Av amandahermansson - 29 december 2014 10:21

Känslan när man går in på sin blogg och inser att texten till ett inlägg inte kommit upp....... Aja, det skulle ha funnits text tll inlägget på julafton, men eftersom den har försvunnit och jag inte kommer ihåg vad jag skrev så får det vara.

Igår hade jag en heldag med bästis fästis, vi shoppade lite på mellandagsrean och myste framför en film. Blev även så att jag sov hos henne och har ganska precis kommit hem. Ska strax åka igen för att träna, hoppas verkligen att vi inte springer ute för det är alldeles för kallt ute!! Hehe.. Att vara utomlands just nu vore ju inte helt fel, men jag väntar till i sommar då vi åker med symfonin till Kroatien! :) 

Har för övrigt haft en riktigt bra julhelg och är glad över alla fina människor jag har runt omkring mig. Strax är 2014 över och jag hoppas på ett minst lika bra 2015. Gärna bättre ;) 



Av amandahermansson - 27 december 2014 18:02

Idag fyller min fina kusin 10 år, stort grattis till dig!!
Efter tidig träning i sporthallen så åkte jag hem, gjorde lite styrka, duschade och gick över för att fira kusinen. Är kvar här än men ska väl strax gå hemåt.
Igår var vi hos våra andra kusiner och hade lite julfirande, jag åkte med Erik och Andreas (mina kusiner) och klättrade. Det var jättekul och klättring är något som jag önskar att jag gjorde lite oftare.. Haha, jag är/var när jag var liten en riktigt klätterapa och tycker det är kul att klättra så det var roligt att få klättra "på riktigt" då jag bara har gjort det några gånger förut :)

Av amandahermansson - 24 december 2014 21:14

Av amandahermansson - 24 december 2014 11:22

Vi bakade inte vara ett traditionellt pepparkakshus igår, vi gjorde även ett chokladhus :D gissa vem som längtar tills vi ska ha sönder det? ;)

Av amandahermansson - 22 december 2014 21:17

I lördags så städade jag hela rummet och julpyntade, så lagom till fjärde advent var alla (!) tomtar uppe på hyllor och bord. Ganska mysigt ändå ;) spelade årets sista match igår och körde sen till landet för att hugga gran (eller ja, pappa fixade granen jag kollade på handboll). Idag har jag fixat några julklappar och packat påsar på coop för laget. Har precis kommit hem från en liten men rolig julavslutning med några från laget :)
Nu; te och csi.

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards