Alla inlägg under september 2014

Av amandahermansson - 29 september 2014 18:45

Detta är ett av helgens inköp, me gusta ;)
Vanlig måndag idag, med skola och träning allt i ett. Träningen gick inte alls så bra, man kunde ju hoppats på lite bättre då det var första träningen med gpr nya tränare, men nej. Liten tröst är väl att alla verkade ganska sega och omotiverade..
Nu är det snart mat, men först tog vi en liten sväng till en bokutförsäljning och köpte lite böcker för 17 kr/st :)

Av amandahermansson - 28 september 2014 22:29

Snart säger jag godnatt till helgen. Imorgon säger jag godmorgon till plugg och träning. Helgen har vart bra och kort. Vi bodde i en liten stuga strax utanför Ulricehamn då vi inte fick plats allihopa i gammelmormors lägenhet. I lördags så åkte vi till gammelmorfars gravplats och efter det blev det lek för hela familjen i en stor lekplats :)

Vi hann även med en liten shoppingtur på lager 157 :) köpte en ny vinterjacka, en tjocktröja och två basic t-shirts, en svart och en grå. Ett par nya jeans blev det också ;)
Idag åt vi mat på en restaurang innan vi åkte hemåt. Till kvällsmat blev det också restaurangmat, kanske inte lika fin och god. Men McDonalds är ialla fall bra att äta i bilen på väg hem :p

Av amandahermansson - 27 september 2014 22:02

Av amandahermansson - 26 september 2014 18:05

Bilen har rullat i tre timmar men än är det några kvar. Bilden är från i somras, men vi har precis åkt förbi plasten där den är tagen. Nu har Emma och jag fått täckning igen, så nu fortsätter vi att kolla på "under the dome" :)

Av amandahermansson - 25 september 2014 22:24

Emma och jag har nattat två söta små barn och nu ska jag natta mig själv. Så, nattinatti ;*

Av amandahermansson - 24 september 2014 20:52

Ännu en kall dag. Och ännu än dag då jag saknar Spanien. Om två år är jag där på heltid. Förhoppningsvis.

Av amandahermansson - 23 september 2014 18:45

Det är tur att jag passar på att blogga ifrån bussen på väg hem från fysträningen, eftersom nu har jag fått skriva om det här inlägget... Hinner dessutom inte blogga när jag kommer hem för då måste jag plugga psykologi. Har prov imorgon och det är alltid lite svårt med det första provet. Dels i ett helt nytt ämne, men även med en ny lärare som ska bedömma. Just nu är det fullt upp med prov, igår hade jag muntligt föredrag i svenskan och på torsdag diskussion i engelska. Nästa vecka kommer ett kemiprov och spanskaprov.. Menmen, jag ska väl inte klaga ;)
I helgen åker hela familjen till gammelmormor. Det ska faktiskt bli skönt att komma bort från allt en stund, även om jag kommer ta skolan med mig ;)
Förresten, idag gick vi ut i skogen på biologin och letade svampar och växter. Kul att vi gjorde det på en svinkall dag.

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards