Alla inlägg under maj 2011

Av amandahermansson - 31 maj 2011 19:38

Lite sur nu,

det skulle ha varit mellanrum mellan bokens namn och  det andra.




Döden i dina ögon   av   Rachel Ward

Av amandahermansson - 31 maj 2011 19:27

Har nyss gråtit en skvätt ;(

Läste ut min bok, den var jättebra, men i slutet så hände det en sak som man visste typ hela boken skulle hända, men man trodde när man kom dit att det inte skulle bli så, precis när jag trodde det och blev glad över att det inte blev så, så hände det ialla fall D'':

Det var lite ledsamt :(

Men jag rekomenderar ändå att läsa boken, för den var superduper bra. : 





Döden i dina ögon   av    Rachel Ward






På em idag så var jag en stund med My, och jag måste bara säga att vi är bäst på att spela badminton!!

älskar dej ♥

Av amandahermansson - 30 maj 2011 19:54

just nu så sitter jag och äter äpple, har  ätit några mackor innan också ;)

Ny duschad efter träning, sista vanliga skoldagen idag, även fast den inte var så vanlig :d 

På so:n så körde vi typ nån frågesport, mitt lag vann! :D :D

Sen var det engelska och då skulle vi städa i skåpen, fast jag hade redan snyggt :D så jag satt i klassrummet och läste typ hela lektionen, vilket kunde behövas ;p sen på kemi:n så fick vi reda på att vi inte kommer att få ha Nina någe mer, för dom ska flytta henne till ett annat arbetslag D:

Det är synd.... :( Och hon är ju våran mentor också ;( så nu kommer vi att få nån annan ;(

Sen var det lunch och det var spagetti och köttfärssås, och värmda pannkakor från i torsdag!

Vi skulle ha haft matteprov men det giock inte att skriva ut några prov så det blev inge :D Fast vi hade musikhistoria läxförhör, fast det gick bra.


Men nu tänker jag inte skriva mer för det har börjat ett program på tv som jag inte vill missa ;)

Av amandahermansson - 29 maj 2011 17:33

Sådär ja,

Nu har jag fixat och donat i nästan två timmar......

bara för att få det här bra ; )

Är faktiskt ganska nöjd själv ;p men ni får gärna säga vad ni tycker :D

Ska jag starta en röstning där ni kan rösta om hur ni tycker ?

Säg till i så fall, men då gör jag det nog imorrn.


Jag skulle ju egentligen ha behövt plugga lite matte och musikhistoria idag, men det har jag inte direkt gjort, om man säger så. Fast jag har faltislt gjort lite musikhistoria, men matten får gå som det går imorrn, det går säkert bra och jag har aldrig förr pluggat till ett matte prov, jag menar, det finns inte så mycket att plugga på :d

Men jag skulle behöva läsa min bok som jag måste lämna tillbaka på onsdag för det inte gick att låna om eftersom det förmodligen står nån i kö... Det är 300 sidor och jag har läst ca 100 :s


Nu ska jag gå ner och hjälpa till lite med maten, om det finns något kvar att göra ; )

Klockan 20.00 i kväll så ska jag/vi kolla på det sista programmet av Mästarnas Mästare.


Märker nu när jag skriver att den här textstilen är lite konstig med Ä och Ö, eftersom prickarna ovanför knappt syns, men ni som läser får väl försöka att läsa, om det inte funkar så släng en kommentar så ändrar jag :)


Jag ska avsluta det här med en liten ''hälsning'' till min mamma, det är ju mors dag idag.

                                                  
                                               


Du är min mamma, vilket jag är så glad över, visst vi bråkar, men som jag sa igår (?) det hör till i en familj.

Men oavsett hur mycket vi bråkar, eller har kul tillsammans.

Så vill jag att du ska veta, att jag äslkar dej så ....... mycke!

Jag vill aldrig nånsin förlora dej, och jag vill at du ska veta att du betyder jätte mycke för mig, och k´jag är så tacksam över att du alltid ställer och och är hjälper mig. Jag kan prata med dej om det är nånting och det är sååå skönt att kunna göra det.


MAMMA, JAG ÄLSKAR DEJ! ( och dej pappa )

Av amandahermansson - 29 maj 2011 15:15

Har nu kommit tillbaka från våran lilla fikastund :)

Ny bakat bröd och te, mums :D


Tänkte lägga ut nån bild från i förmiddags, då vi var och sprang Mulle loppet.
Eller, Wilma sprang.


  

ganska suddig bild..... men det var för att dom sprang så snabbt ;)

starten,Wilma i mitten i rött och Emma som sprang med henne runt, den i svart har jag ingen aning om vem det är ;d

  

Alla som hade sprungit fick en medalj, en banan och lite vatten.

   När man kom i mål så satt nyckelpigan där ( mulle stog upp ) och gav alla medaljer. Fast när dom små barnen kom fram till mål och såg att nyckelpigan satt där, så vågade dom inte gå fram till den, dom var jätte söta!



Kärlek till små barn ♥


Av amandahermansson - 29 maj 2011 14:26

Har nyss kommit hem från en liten tur på tuna med mamma ;)

Bytte cykelbyxor till en bättre storlek ( som jag ska ha i åhus ) kollade på skor, hittade dock inga till mig men vi köpte ett par till pappa.

Såg att det var utrensning på Skivlagret och 70 % på allt. Och pocket böckerna kostade 1:- /st !

Det blev nio stycken, jag tycker att det var bra :)

Nu ska vi gå in till grannen och fika lite

Av amandahermansson - 28 maj 2011 18:16

Tjenixen!



Börjar med att säga att det inte blev något inlägg igår, men det var för att jag skulle bort på  kvällen så då hann jag inte ;) Måste ialla fall säga att jag hade en trevlig kväll :D


Idag så sov jag länge, ialla fall till tio då jag var tvungen att gå upp för att jag skulle ta bussen ut till landet och spela med farfar och Bosse Lindström inför midsommar. Det gick bra :) Vi trre kom pappa ut och vi åkte hem vid fyra nån gång skulle jag tro. På vägen hem så stannade vi och handlade, vi skulle gentligen bara ha buljong, men så blev det inte...

Har nyss ätit och sitter nu här ;) Ska ta en snabb titt på facebook och sen ska jag kanske ta och spela lite sims :p



//amanda

Av amandahermansson - 26 maj 2011 16:35

God eftermiddag!


När jag kom hem idag (en timme tidigare än vanligt eftersom vi hade kompledigt sista lektionen) så gick jag ut och hoppade studsmatta med Wilma (min minsta lillasyster) eftersom hon var ledsen för att hon inte kunde leka med grannen eftersom de hade främmande, så då gick vi ut och hoppade studsmatta och blev lite glada igen ;D

När vi kom in ( ca 10 min sen ) så låg det ett litet paket till henne, för idag så är det Wilma-dagen (namsdag) och så blir hon 4½ år.
I paketet så låg det två paket med såna här armband som har olika former, och ett utav dom var med armband som lyser, så vi gjorde en liten koja och nu sitter hon i den och lyser med ficklampa så att dom kan lysa sen ;) ♥

Nu gick hon ut och sa; ''Mamma, dom kunde lysa när jag hade dom på armen också.''

Tycker så myket om min llillasyster (båda mina faktiskt)


Nu ska jag snart äta lite mat, det luktar faktiskt väldigt gott ;p

Fast jag vet inte vad det blir ;d heheh, men det är säkert gott, ialla fall om det är så gott som det luktar ;)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards