Alla inlägg under augusti 2014

Av amandahermansson - 31 augusti 2014 13:44

För mig så är det inte höst förrän september, vilket är imorgon.. Så alltså är det officiellt den sista sommardagen idag. Och dagen till ära så har jag på mig långklänning och är barfota, vilket passar bra eftersom släkten kommer och firar pappa idag. Tack och lov så skiner solen så jag Skipper frysa ;)
Nu kom farmor så jag hinner inte berätta om igår, men om jag kommer ihåg så gör jag det när jag kommer hem efter inventeringen på Ica med laget ikväll.

Louise, jag hoppas att allt har gått bra och att din nya familj är supertrevliga och snälla. Hoppas du får det bra nu så hörs vi! Love you <3

Av amandahermansson - 30 augusti 2014 07:53

jag älskar dig

Av amandahermansson - 28 augusti 2014 17:02

Selfie från imorse och selfie från nu. Åkte till Stockholm och klippte av allt hår och färgade det. Och så satte jag in en stor säkerhetsnål när jag ändå höll på.
Skoja, jag har peruk på mig och om en och en halv timme är det dags för dagens visning med BACK. Är inte alls lika nervös som igår, så det här går nog ännu bättre ;)

OMG

Av amandahermansson - 27 augusti 2014 19:37

Alltså det har varit så himla mycket nya intryck den här dagen. Kan ju säga att jag började med att lite fel..men när jag väl kom fram så var det hår och make up som skulle fixas. Vi var ca 15 tjejer, alla hade likadana peruker (dock i olika färger) och lika make. Sen hade vi typ ett genrep på hur vi skulle gå allt praktiskt kring själva visningen. Jag hade tänkt att om man bara skulle gå fram och tillbaka så är det inga problem, men om man måste stanna och pose:a så visste jag inte riktigt hur jag skulle göra. När vi nu står där så säger dem att vi ska gå runt och stanna uppe på TRE podier och pose:a!! Haha, alltså jag ville typ bara börja skratta högt ;) sen gick vi bak och ställde upp oss (line up) och så tänkte jag att, aja, jag får väl  kolla lite hur de andra gör.

Sen, så säger de att jag ska gå FÖRST!!!!! Alltså jag blev så chockad att jag säkert stod där och gapade :d det var nästan mer nervöst att göra genrepet än själva showen.. hehe..

Sen var det lite väntan och sen gick vi tillbaka ner för att byta om och fixa det sista. Jag öppnade hela visningen och det var (i efterhand) ganska coolt faktiskt. De flesta hade två outfits så det var snabba byten innan andra varvet. Och när alla hade gått så gick alla runt en gång tillsammans utan att stanna nånstans. Sen var det över. Det tog inte mer än 15 min och jag var tillbaka i skolan vid 12..


Imorgon kväll/em är det "samma" visning igen, den här gången ska det bli lite roligare, förhoppningsvis så är jag inte lika nervös då, för ärligt talat så var jag sjukt nervös idag.


Aja, tänkte att ni skulle få se en bild, men det vägrar att laddas upp... Istället tryck på den här länken för att komma till aftonbladet(!!!!) där de "rapporterat" från modeveckan, scrolla neråt till bildspel från BACK-visningen. (outfiten på den bilden är den första, och jag kan lova att den andra outfiten är finare)

Klicka på den här länken för att komma till Nischs hemsida och sen de bilder som har kommit upp från två av mina tidigare plåtningar, för H&M (wwwt) och för Nor Autonom.

Av amandahermansson - 27 augusti 2014 05:35

Japp, 4.30 gick jag upp imorse -.- gissa vem som går och lägger sig klockan sju ikväll ;) haha.. Jag är på väg till Stockholm för att gå min första visning :) är faktiskt nervös :/ men hoppas att allt kommer gå bra!
Det är ett märke som heter Back (som jag aldrig hört talas om) men det är Robert Rydberg som är stylist. Det är i NK i Stockholm och det är dags för fashionweek!!

Igår var jag tvungen att åka upp till Stockholm och prova kläderna, hade verkligen ingen lust igår utan ville slippa stressa för att hinna till träningen. Eftersom jag var tvungen att cykla från tågstationen så var jag hemma lagom till träningen skulle börja, så jag hann ju inte i tid i allafall... // Som tur är så har jag inte så mycket träningsvärk som jag trodde att jag skulle ha, så jag kan i allafall gå normalt idag ;) //

Av amandahermansson - 26 augusti 2014 09:15

 

louise!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

mm, nu sitter en av mina närmsta vänner på ett flyg, på väg till andra sidan jorden.. Om 10 månader syns vi igen och gissa om jag redan har börjat nedräkningen???? kommer att sakna dig massvis.....

Aja, hoppas verkligen att du får det B Ä S T där borta och att du verkligen har ett supersuperbra år!!!!! 

aj löv ju maj kjut frend ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 

och jara, jag kommer att sakna dig precis lika mycket!!!!!!  love you!! ha det bäst ♥♥♥ ♥♥♥

// ska dock inte fortsätta skriva detta inlägg för då kommer jag att bli alldeles för känslosam och så kommer jag att börja gråta... (som på bussen..) //

Av amandahermansson - 25 augusti 2014 20:51

att säga hej då till en vän som man har träffat nästan varje dag i fyra års tis är inte lätt, vetskapen om att man inte ska ses på flera månader är ännu svårare att förstå. det är inte heller så lätt att hålla sig ifrån tårar när man kommer till den här punkten. 

Jag kunde inte hålla mig, utan började grina när jag gick på bussen och såg louise gå åt andra hållet utanför. om inte my hade setat på bussen så hade jag stått där och skämt ut mig totalt. hehe... my räddade mig ♥♥♥♥ och fick mig på andra tankar. (vilket var bra)

nu har vi tittat på teen wolf (och jag har inte hunnit med matten.........) och jag är glad att jag har vänner som my och louise. ♥

Av amandahermansson - 24 augusti 2014 12:49

Snart är denna hektiska helg över, jag fick faktiskt sova hemma en natt :)precis när vi var på väg hem från Kungsör så fick vi veta att vi inte skulle sitta barnvakt för en av baren blivit sjuka.. Men eftersom jag ändå skulle jobba idag och inte hade några saker med mig så fick det bli sången hemma. Vilket förmodligen var bäst, för nu är jag utvilad och på väg till en galdraspelning, har faktiskt hunnit jobba liite matte också ;)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards