Alla inlägg under juli 2015

Av amandahermansson - 31 juli 2015 15:34

Nu är vi påväg! Jag har jobbat över två dagar i veckan så jag kunde gå tidigare från jobbet idag. Mamma och wilma åkte tåg dit i tisdags men eftersom både jag och pappa jobbar så åker vi bara det över helgen. Men det är iallafall tre än ingenting, och det är skönt att komma bort lite. Förhoppningsvis så slipper vi regnet och får lite sol :) om ni vill följa min resa (haha vad klyschigt det låter..) så kan ni kolla på min snapchat (aamanda.h) för jag kommer antagligen att spamma på my story... ;)

Av amandahermansson - 27 juli 2015 21:54

Nu har jobbvecka två av tre börjat, och idag har vi skrapat bort gammal färg och börjat måla ett hus. När jag kom hem så var våra grannar här, dels för att fira min födelsedag och dels för att fira min grannens födelsedag. Så det blev lite kaka och bullar innan de gick och jag började fixa på mitt rum. I vintras när vi höll på och fixade alla andra rum så ville jag inte måla om eller så i mitt rum, och jag vill väl egentligen inte det fortfarande men när vi plockade ner en hylla så lossnade massa färg från väggen. Och eftersom vi inte har mer av den färgen jag har på väggen nu, så bestämde jag mig för att måla om helt och hållet. Så nu håller jag på att plocka undan allt i rummet och river färg från väggen, kulkul...

Av amandahermansson - 25 juli 2015 17:38

Äntligen lite ledig efter en veckas håårt arbete, skoja vi jbbar inte så hårt. Vi har mest kört hjullastare (så kul!), målat och spikat lite på räcket till verandan. Men det är ändå skönt att få lite lov igen, även om det regnar och känns som hötlov just nu och inte sommarlov... Men det är mysigt för då kan man sitta inne och titta på glee :) fast inan det började regna imorse så satt jag faktiskt ute en stund och läste en bok som vi läste på engelskan i slutet av terminen men som jag inte hann läsa klart.... Bättre sent än aldrig

Wilma, mamma och jag åt också slagsta glass tillsammans, men det hade faktiskt vart mysigare om det inte hade regnat. 

Här är lite bilder från veckans jobb;

     

Av amandahermansson - 22 juli 2015 19:31

Så nu har jag jobbat på mitt sommarjobb i tre dagar. Vi har målat ganska mycket de här dagarna eftersom det har vart dåligt väder, men när vädret blir finare så ska vi börja bygga ett räcke till altanen med brädorna som vi har målat. Vi har en liten golfbil som vi kört runt med, hör också kört åkergräsklippare, som jag sa till pappa; om du köper en sådan så klipper jag gräset varje gång, haha. Har också kört hjullastare idag, det var lite svårt i början men sen var det bara kul :) mindre kul är dock att jag var cyklat hem i spöregn två dagar i rad, men idag slapp jag regnet och hade bara motvind istället..

nu ska jag och wilmis mysa <3

Av amandahermansson - 19 juli 2015 12:28

Inatt drömde jag att jag var tvungen att göra en operation på båda ögonen och efteråt så skulle jag inte kunna se. Det var hemskt och i drömmen tyckte jag att mitt liv var över.. Så när jag vaknade och insåg att det var en dröm så blev jag väldigt tacksam för att jag fortfarande kunde se, trots det lilla synfel jag har så är jag glad att jag inte är blind! :)

Av amandahermansson - 16 juli 2015 10:20

Okej så jag vet att jag har vart lite frånvarande här, men närvarande på andra ställen ;) nu i helgen så är det junior em i fridrott som hålls i Eskilstuna och jag är volontär som chaufför. Vilket innebär att jag har kört runt massa vip-personer, hämtat några på arlanda samt skjutsat mellan hotellen i stan. Såklart är det inte bara det jag har roat mig med i veckan, igår spelade galdra på invigningen till jem, jag har vart väldigt hurtig och vart ute och sprungit flera gånger och i tisdags kom my hem från italien så jag har träffat henne och ska göra det igen om en liten stund, så vi höres!

 

Av amandahermansson - 11 juli 2015 20:39

Igår kväll åt jag på grappa med Lissie, Julia och Louise. Det var riktigt härligt att vara samlade alla fyra och äta middag tillsammans :)
Idag så var jag, Lissie, Louise, Sebastian, Albin och Andy i skjulsta på ett berg i skogen och grillade korv och marsmallows. Även det kul, mindre kul var dock alla myggbett. Haha, nu har jag iallafall duschat bort rökdoften och sitter i sängen och tittar på glee.

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards