Alla inlägg den 27 november 2016

Av amandahermansson - 27 november 2016 10:45

Så i lördags var det dags för konsert igen. Vi hade bara repat en lördag innan så vi hade rep på förmiddagen innan konserten också. Det gick bra och vi var klara tidigare. Så eftersom jag hade bestämt träff med kasia och sophie för att äta lunch så gick jag hem till Kasia som endast bodde 20 min därifrån. Ska tillägga att det vräkte ner regn hela dagen och jag var dygnsur om fötterna och nedre delen av benen när jag kom fram. Sen väntade vi på sophie och mötte henne på en pizzeria och så tog vi med oss pizzan tillbaka och åt framför en film i soffan medan vi värmde oss lite (blir hungrig när jag skriver om detta..). Sen hade vi lite att prata om då Kasias barn är väldigt jobbiga och omöjliga att ha att göra med. Och vi hade behvöt prata om min situation också (kan ta det en anna gång men kort och gott så är pappan mitt problem) men tiden fanns inte riktigt då jag behövde byta om och gå tillbaka till konserthallen. De kom på konserten och även Kasias familj kom. Det var verkligen en helt annan känsla att spela den här gången och det var så mycket roligare. Konserten gick bra och vi spelade (bara) två låtar, men båda var roliga och gick bra. Till den ena hade vi en pianist också. Kul. Efter konserten mötte jag upp Kasia och Sophie (kändes så bra att ha nån som väntade på en efter konserten!!!) och sen gick vi till ett populärt hamburgerställe och åt middag. Ingen av oss åt hamburgare dock... haha. JAg och kasia åt cesarsallad och sophie tog bara potatisklyftor. När vi gick sen så var det jättemycket folk som väntade på att få bord så det måste ha vart ett väldigt populärt ställe. Vi tog oss sen till bussen och sen till nästa buss och sen hem. När jag kom hem var jag dygnsur och hade såå ont i fötterna från mina klackskor. Och jag var så trött och ville bara sova men så var Laia vaken... Ladis var barnvakt eftersom jag inte kunde och föräldrarna skulle bort. Så då var det bara att sätta sig och läsa saga. Hon var så himla trött men vägrade stänga ögonlocken. Men tillslut så. Och då kunde jag äntligen ta en kopp te och sen gå och lägga mig. Trött och glad. Det var lite jobbigt på lördagen eftersom både My och Wilma fyllde år pch jag hade såå gärna velat vara där och fira dem, men det blev en väldigt bra dag för mig ändå så jag tänkte inte så mycket på att jag inte kunde vara där. Jag vet iallafall att Wilma blev glad lver nallen och att My fick världens bästa present av sina föräldrar, nämligen en resa hit till mig!!!! Vilket hon sa till mig precis innan konserten började och jaa, jag blev så glad så jag satt där och började nästan gråta haha. Och efter två halvdåliga dagar med mycket tankar och tvivel så var det skönt med en så här bra lördag!

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards