Alla inlägg den 20 oktober 2016

Av amandahermansson - 20 oktober 2016 16:22

Så tisdagen blev så två helt olika dagar. en fruktanssvärt tråkig och ledsam morgon men efter lunch blev allt bättre och på kvällen så kändes morgonen väldigt avlägsen. På kvällen pratade pappan allvar med Laia och onsdagsmorgonen gick sååå bra. Hon protesterade ingenting och lyssnade på mig. Allt gick jättesmidigt och önskar vi kunde börja alla morgnar resten av året såhär. Även imorse gick det bra, hon var nästan påväg att bli arg och gråta men för en gångs skull så lyssnade hon på mig innan hon blev ledsen. Annars på morgnarna blir hon ledsen och skriker utan att lyssna på vad jag har att säga. Så även de här morgonen gick utan skrik och gråt,  känns mycket bättre då :) 


Igår när jag hämtade henne från bussen så sov hon (hon och hennes kompis har sovit på bussen två dagar i rad så jag undrar vad de gjort för jobbigt i skolan?) så jag fick bära henne hela vägen hem (tur att det inte är så långt), om jag lyckats få henne att gå så skulle det nog ha tagit hela kvällen.. Så vi skippade parken igår och gick direkt hem och åt mellis. Sen spelade vi ett spel som likanr fia med knuff, med pappan och sen duschade vi. Hon blev dock superledsen för att hon inte fick ha sina kläder på sig efteråt utan skulle ha sin pyjamas på sig (och för att hon var så trött). Sen åt vi middag alla tillsammans (utom mamman som är  nånstans och kommer hem på fredag). 


Idag har jag vart med Sophie på el centro comercial (köpcentrum) och shoppat loss ;) haha köpte tre tshirtar och en jättemysig stickad tröja från zara. Sen köpte vi lite kakor att ha i våra hemliga "när du blir hungrig på kvällen men inte vågar gå till köket och hämta nåt att äta förråd" haha. Och vi båda två gjorde misstaget att betala med alla våra mynt så vi hade inte tillräckligt med mynt för bussen hem (det är ett annat bussbolag som körde bussarna till köpcentret så vi kunde inte använda våra vanliga busskort) såå vi gick till La Cala (där Sophie bor) tog ca 20 min och så tog jag bussen därifrån :) när jag kom hem så spelade jag lite fiol och sen gick jag på promenad med Pepa och hämtade Lucia och Adriana. Snart ska jag gå och hämta Laia, idag går vi också hem och leker för hon har sin skoluniform på tordagar och fredagar och då är det kjol som gäller och tror inte föräldrarna skulle gilla om hon lekte och smutsade ner den.. 

 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards