Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av amandahermansson - 11 oktober 2016 16:45

Hej ja jag lever och har fullt upp. I söndags så träffade jag Sophie och Kasia som vanligt. Denna gång skulle jag och Sophie ta oss till delen av Malaga där Kasia bor. Gick ju sådär. Vi var på rätt buss och satt och tittade hela tiden på skylten med nästa stopp men ändå så missade vi där vi skulle gå av och när vi blev medvetna om det så frågade vi chauffören och han sa att det hade vi åkt förbi för ett tag sen.... Så vi fick åka med heela vavet runt och tillbaka. Inte så kul med tanke på att Kasia väntade på oss och alla var hungriga för vi skulle ju äta lunch. Det tog mer än en timme för oss att tillslut komma av på rätt hållplats. Det positiva var att bussen åkte förbi ikea så nu vet jag vilken buss som går dit ;) Det roliga var att när vi skulle åka tillbaka sedan så var det samma busschaufför och han kändes så klart igen oss hahah... :) 


Först tittade vi på lägenheten där Kasia bor med sin värdfamilj och sen gick vi och åt. Blev pizza i närheten. Efter maten gick vi igenom en stor park där det var en stor damm typ (inte så djup som en damm emn vet inte hur jag ska beskriva). Med svanar, sköldpaddor och fiskar. i parken fanns också ett häng med fåglar och små kängurus. Och så fanns det massa konstig konst också. 

   

Sen gick vi till stranden. Måste ju ta var på de sista fina dagarna innan höst/vinter kommer. Än så länge är det fortfarande mer än 20 grader (dock kyligare på morgnarna så jag har haft jeans några dagar) men imorgon ska det regna och jag tror att efter det kommer det bli kallare. Hur som helst så var det varmt både i luften och helt okej i vattnet. Vi låg på stranden ganska länge och det va jättemysigt. Hade kul och pratade massor. Är verkligen glad att jag träffat dem för vi har bara roligare för varje gång och tror det komemr bli roligare ju mer vi lär känna varndra (var ju bara fjärde gången vi träffades även om det inte känns som det). Vi pratade även om att vi borde göra nån liten miniresa till nån större stad i närheten över en helg nångång. Sova på hotell osv. 

 

gjorde även lite konst själv. fint eller hur ? ;)

Lite senare än vanligt tog vi bussen tillbaka och vi missade precis vår buss så medan vi väntade gick vi till mcdonalds och köpte pommes. Kom hem strax innan halv nio, lagom till familjen skulle börja äta middag. Berättade om mitt bussäventur så de fick sig ett gott skratt innan det var dags att sova. Jag tittade på en film och sen gick jag och la mig. 


igår hände inte så mycket speciellt. Jag var lite trött i skolan på att killarna ställer så himla tröga frågor och på att den ena läraren får oss att känna oss så dåliga. Det märks verkligen på stämningen i rummet. På lektionerna med den bra läraren är det en helt annan stämning. Då är alla glad och törs fråga och göra fel. 

Imorgon är det typ spaniens nationaldag så skolorna är stängda. Alltså ingen skola för mig heller. Vet inte riktigt hur man firar eller om familjen har planerat något men tror inte det. Jag tänker iallafall ta en sovmorgon då jag inte sov så mycket inatt,  för skypeade med my igårkväll <3 


GRATTIS FARFAR som fyller år idag!! (önskar jag kunde vara hemma och fira alla födelsedagar men jag får ta igen det sen)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards