Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av amandahermansson - 7 oktober 2016 21:30

Lektioner även idag. Börjar bli en vana och känns som en bra vana. Men det är bara 1 vecka kvar nu. Lär mig iallafall mycket vilket är huvudsaken. Och när man går i skolan eller har ett jobb på vardagarna (typ 8-17 varje dag) så ser man mycket mer fram emot fredag och helg. Såå idag var det skönt med helg. Vi slutade några minuter tidigare så ajg hann med en tidig buss och gick av vid affären för att handla dricka, nån form av kex att ha som lite mellis på rasterna nästa vecka och så köpte jag schampoo, balsam och en glass att äta medan jag väntade på barnen. Fick vänta ganska länge, vet inte varför men bussen var väldigt sen idag. Kan vara för att på fredagar så har de småbarnen inga extra lektioner så alla kommer vid 15, eller jag snarare 15.20 Men mamman kom med bilen så vi slapp gå hem iallafall. Åt lunch sen lekte vi lite innan mamman och tjejerna (pappan är nånstans med jobbet och kommer hem söndagkväll) till mammans syster. Laia skulle sova över där och de andra har nyss kommit hem. Men jag var ju inställd på att vara barnvakt men istället fick jag huset för mig själv. Ganksa skönt. Jag tränade, tittade hawaii five-o, pluggade lite, gick på promenad med Pepa, lagade mat (pasta och köttbullar från igår) och hann precis klart med matne till idol började. 


Imorgon är det orkester och jag har inte övat på hela veckan för har verkligen haft fullt upp. Men jag skulle spela nu när jag var själv men det glömde jag helt bort.... Hoppas det går bra för mig imorgon så jag slipper bli utpekad av dirigenten och spela högt... Men det ska nog gå bra, jag brukar ju inte öva på orkesternoterna hemma så jag klarar mig säkert. Sen ska jag hitta nånstans att äta och sen köpa ett skrivblock till spanskaboken med övningar vi fått (eller ja betalat för). På söndag ska jag träffa Sophie och Kasia igen, tror vi ska hem till Kasia och delen av Malaga där hon bor. Ska bli kul!! 


me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards