Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av amandahermansson - 6 oktober 2016 21:13

Alltså dagarna går så sjukt snabbt när man är helt upptagen. Vilket jag gillar. Jag tycker det är skönt nu när det är rutin och allt haar sin tid när det ska göras. Lite tråkigt ändå att kursen bara är två veckor, men som sagt jag åkte inte hit för att gå i skolan. Idag var det lite tråkigt dock, två gånger under dagen höll läraren (en gång med varje lärare) på att diskutera med en av killarna varför det inte var som han ville ha det. Och båda gångerna vägrade han inse att det han tyckte inte var korrekt. Tillslut tröttnade jag på att lyssna. En positiv sak med att inte förstå språket fullt ut är att man kan stänga av och inte bry sig om vad alla andra snackar om. Ganska skönt. Ofta försöker jag snappa upp så mycket som möjligt men ibland kan det vara skönt att slippa höra och tänka. Som i det här fallet, totalt så tror jag att en lektion gick åt till att diskutera de där sakerna.... 


När vi slutat så hann jag med en tidig buss (tror den var sen egentligen) och hann hem och lämna min väska och hämta hunden innan jag gick och hämtade Adriana och Lucia. Vi fick skjuts av mamman tillbaka vilket var bra för jag började få skavsår (såklart). Till lunch åt vi "lentejas" typ linssoppa, en av de rätterna som jag verkligen inte gillar här. Men sen åt vi köttbullar :) inte som hemma direkt då vi åt dem med en sås och inget annat. Vet inte om jag sagt det men här äter man tex köttbullar och sås. Utan potatis eller makaroner. Eller så äter man tex. kyckling och grönsaker. Men inget annat. Och jag saknar att äta allt. Känns liksom hela tiden som att det fattas något på tallriken. Men så är deras matkultur tydligen.. 


Hade så himla ont i huvudet på em, det blev liksom bara värre och värre under dagen, men jag gjorde min läxa och sen tog jag det lite lugnt innan jag gick för att hämta Laia. Idag blev det ingen lek i parken utan vi gick direkt hem. Mellis och sen lite lek, lite gråt, dusch, mat, lite mer gråt och nu tror jag hon sover. Jag själv är ganksa trött även om huvudvärken har släppt så tror jag att jag ska sova ganska tidigt ikväll. VIlket innebär ett avsnitt av arrow och sen sova. De har skjutit på tiden som hawaii five-o går på tv (21.40 istället för 21) så det blir för sent att titta på det när jag ska upp tidigt. Annars tycker jag det är ett bra sätt att koppla av men samtidigt förhoppningsvis lära sig något. 

när vi var på stranden i söndags så var det dimmigt längs horisonten. Så man såg inte malaga eller bergen. Det ni ser är där rincon de la victoria slutar. Var lite ovant då man vanligtvis ser hela vägen bort. Kändes nästan som att man var vid änden liksom. 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards