Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av amandahermansson - 2 oktober 2016 19:24

Så tog sovmorgon idag och faktiskt så kunde jag sova till strax innan halv nio då jag gick upp och gjorde mig iordning och gick till Ladis. Skulle ju äta frukost hemma hos henne, trodde jag. När jag kommer dit så säger hon att vi ska gå till nåt ställe och att hennes vän med pojkvän och dotter ska följa med. Då blev det hela mindre roligt, men det var väl trevligt ändå. Bara det att när det blir fler folk så vågar jag inte prata, med en person som vet att jag inte kan spanska kan jag ändå prata och de har liksom tålamod om jag inte vet vad jag ska säga, men när det blir nya personer så är det svårare.. Iallafall jag trodde att vi skulle gå till ett cafe, men vi gick till en bensinmack... Ni vet de har ju ibland servering där inne i affären. Visst det var väl en god baguette men kändes väldigt konstigt att sitta inne i den där lilla macken och äta frukost. Men vad skulle jag göra liksom. Jättegulligt av henne att bjuda på frukost och hon är jättesnäll men jag hade ju trott att det skulle vara bara hon coh jag i hennes hus (lägenhet) så det blev ju jättekonstigt det här.. Aja. efter det följde hon med till huset för hon skulle hämta en kjol som hon skulle sy upp eller nåt. 


Sen åkte familjen till kyrkan och jag var själv en stund innan Sophie och Kasia skulle komma med bussen. Gick promenad med Pepa och skulle möta dem, men de gikc av vid fel hållplats och sen gick de åt helt fel håll så det tog lite tid innan vi kom till huset. Jag visade de runt lite snabbt och sen gick vi strandpromenaden och hittade en restaurang. Efter det blev det strandhäng. Och jag badade för det var faktiskt "skönt" i vattnet. Alltså jag kan inte fatta att det är andra oktober idag?? Det är fortfarande ca 25 grader här. Och visst för spanjorerna så börjar det bli höst, tex. så har pappan börjat städa poolen och plockat undan alla solstolar, Men för mig som är van vid knappt 25 grader på sommaren så är det ju fortfarande sommar. Visst lite kyligt på morgnarna och att löven börjar trilla, men ändå. För mig är det sommar fortfarande och det märktes idag.

   

Sen gick vi såklart och köpte glass och sen tog de bussen hem till sig. Nästa vecka ska vi ses där Kasia bor (Malaga, fast åt andra hållet så att säga.) och veckan där efter blir det antagligen hos Sophie. 

Imorgon börjar jag intensivkursen i spanska. Ska bli spännande. Börjar med ett prov för att avgöra nivån så man kommer i en bra grupp. Mina förhoppningar på dessa veckor är att jag såklart ska förbättra mina spanskakunskaper, men även att jag ska hitta några nya vänner. Eftersom jag valt en kurs med grupp så finns det ju lite hopp ;) Ibladn önskar jag dock att jag var ett socialt monster precis som sandra ;) :*

Förresten jag drömde om orkestern inatt, men det var med mina orkesterkompisar från sverige. Lissie och Maria var lika flummiga som vanligt och Kajsa var lika jobbig som vanlig ;);) men det var så underbart när jag vaknade för det kändes som att jag precis hade umgåts med dem :) sakar er finisar!!

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards