Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av amandahermansson - 14 oktober 2016 20:44

Får bli ett snabbt inlägg då jag inte vet om jag har tid imorgon. Idag var ju sista dagen i skolan vilket innebar slutprov. Grammatik som inte var så svårt, läsförståelse som hade 6 svåra frågor och man måste ha minst 3 rätt vilket jag är osäker på om jag har.. Sen en skriftlig del som jag tror gick bra. En kul sak som hände var att när jag satt och väntade på att provet skulle börja så kom läraren som jag gjorde mitt första muntlgia prov med (för att bli placerad i en grupp), och hon frågade mig om jag ville göra ett utbyte och träffa henne och lära ut engelska till henne och så skulle hon lära mig spanksa. Först blev det så att det inte gick för hon kunde bara på kvällar och jag bara på dagar, men så tänkte jag att jag faktiskt har paus i ca 2 timmar (problemet är om jag måste ta mig till el Palo för då tar det typ två timmar (okej lite överdrivet) med att vänta på bussen. Men sen tänkte jag att det skulle vara en jättebra möjlighet för mig så jag gick till personalrummet och sa till henne att det kanske skulle kunna gå, annars kanske nån lördag då och då. Fatta vilken tur ändå om det lyckas. OCh att hon hade tänkt på just mig i två veckor att jag skulle lära henne engelska. Jag kommer inte ens ihåg att jag sa att jag var bra på engelska..


Eftersom jag var klar med provet tidigare så kom jag ockås hem tidigare. Vilket jag behövde för mådde sämre idag. Är ganska säker på att jag har feber, fast när jag tog tempen så visade den 36,7.. Haha men jag tror att jag har ganska låg kroppstemperatur och att nästan 37 grader är feber för mig. Jag känner ju igen  hur min kropp reagerar så... Tog en varm dusch när jag kom hem och sen när mamman skjutsade Adriana och Lucia till sin pappa så passade jag på att vila lite i soffan. När jag nästan somnat kom de hem och då tyckte mamman att Laia skulle gå till parken, så till parken gick vi. Frös fast jag hade jacka och det säkert var mer än 20 grader,, Kvällen har dock passerat nästan utan skrik, såklart blir det alltid en del protester från Laia men hon protesterar med allt och alla när hon inte får som hon vill. Som en vanlig unge antar jag ;) 


Nu ska jag ta 2 alvedon och äta halstabletter och titta på doobidoo. Imorgon ska jag orka mig iväg till orkestern och efter det ska jag träffa Sophie och Kasia. Hade vart lite bättre om jag blivit sjuk på måndag när jag inte har nåt att göra och inte nu på helgen när jag har massa roliga planer, men inget man kan bestämma över tyvärr.. Sov gott  och ha en trevlig helg alligopa!

Från i söndags när det fortfarande var sommar, sen regnade det och blev höst, trots att det är mer än 20 grader fortfarande så är det mycket kyligare i luften :/

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards