Direktlänk till inlägg 30 september 2016

acera = trottoar

Av amandahermansson - 30 september 2016 20:57

Så även idag blev en lugn dag. Laia var vaken när jag kom upp vilket hon har vart de flesta morgnar den här veckan. Det är dock ganska skönt för då slipper jag hennes gråt när hon blir väckt. För bara hon har kommit upp så är det lätt att få henne att klä på sig och äta frukost. Imorse fick jag dock låtsas att jag ringde och sa till Ladis att hon inte skulle komma på morgonen för att Laia inte åt sin frukost. Men då åt hon sin frukost och jag fick "ringa" till Ladis och säga att hon kunde komma. Hon åt iallafall upp smörgåsen ;) sen ville hon inte gå till bussen utan fortsätta leka så vi fick lite bråttom men vi hann fram före bussen som tur va.

Sen tränade jag, gjorde ett test och förbättrade min bästa tid vilket jag är nöjd med. Sen dusch och frukost och sen tog jag det lugnt även den här förmiddagen. Vid halv ett ungefär så gick jag till supermarket och köpte balsam, lösgodis (!!!), frukt och så blev det en choklad som hade sänkt och låg vid kassan och ropade på mig. Gick sen ner mot havet och satte mig och åt min nektarin och tittade på det vågiga havet. Läste lite och gick sen tillbaka. Jag behövde dock inte gå och hämta barnen för pappan hade kommit hem. Fast han frågade om jag ville ta bilen och hämta dem. Jag sa att jag ville men inte vågade. Känner mig fortfarande inte så säker i trafiken här.. Så jag stannade och kokade pasta så länge.

På em så åkte Lucia och Adriana till sin pappa över helgen och jag tror att mamman har åkt till Madrid igen (hon kom hem igår). Så det är just nu bara jag, Laia och pappan. Vi sitter och tittar på svampbob, eller ja Laia tittar, jag skriver och pappan har sin tablet. På tal om tablet sår jag lite stolt för Laia har inte använt eller frågat efter sin tablet på hela veckan utan jag har fått henne att leka utan den :)

Funderar på att gå ner men vet inte om jag ska hjälpa till att lägga Laia eller inte så jag väntar här uppe tills det är dags. Kan ju även vara trevligt om jag inte gömmer mig på mitt rum liksom ;) sen ska jag titta på idol, doobidoo blir det imorgon. För ingen (utom pappa) skvallrar om vem som vinner doobidoo, men vem som åker ut idol står överallt på sociala medier. Så jag vill se det innan jag vet vem som åker ut.. Imorgon blir det orkester och på söndag ska jag först äta frukost hemma hos Ladis och sen kommer Sophie och Kasia till Rincón. Får se om det blir fint väder så vi kan vara på stranden :)

Även om Laia är väldigt hårdhänt mot Pepa så märks det tydligt att hon tycker vääldigt mycket om hunden. Tex när vi väntar på bussen och hon ser hunden så blir hon alltid så glad och säger "hooolaa pepaaa" :))
(förresten hunden älskar mig (tror jag) han följer mig överallt i huset, lägger upp huvudet vid mig och vill bli klappad när jag sitter tex i soffan, kommer in på mitt rum på kvällen, går bredvid mig på promenader osv.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards