Direktlänk till inlägg 27 september 2016

hojas = löv

Av amandahermansson - 27 september 2016 09:37

Har precis ätit frukost och tittat klart på idol från i fredags. Det var 20 min jogg/promenad på träningen idag och jag kan tydligen inte springa utan frukost och efter frukost är det för varmt så det får bli en promenad senare. Vilket innebär att jga är klar med min "morgonrutin" 1 timme tidigare. och just idag har jag inget planerat. Imorgon ska jag åka till Malaga och framförallt gå till Mango. Var inne en snabbis innan de stängde i lördags och såg massa fina höstnyheter, bland annat en jacka som jag ska prova, hoppas att den passar perfekt och sen köpa. 


Igår gjorde jag inte heller så mycket. Men det viktigaste var att jag gick och köpte ett spanskt telefonnummer. Så nu kan jag äntligen använda mobilen utanför wifi. Sen gick jag längs stranden hem. Men hade tagit på mig jeans för det kändes kyligt på fm, men det var alldeles för varmt så istället för att sätta mig på stranden och läsa fick jag gå hem och byta till något svalare. Dock så märks det att hösten börjar komma här, framförallt på träden. De ändrar sorgligt nog inte färg, men de tappar löven. Så det börjar vara mycket löv på marken. Och så är det mörkare och kallare på morgnarna vilket tycker jag är ett tydligt hösttecken. 

Igår em så gick jag och Laia till parken en liten stund. Men hon var så himla trött så det blev inte så länge. När vi skulle gå tillbaka så gick hon så trött och långsamt att jag var tvungen att sätta henne i vagnen som hon hade med sig för dockan, annars hade vi nog fortfarande  inte kommit tillbaka... Sen medans vi andra åt (jag och lucia, föräldrarna var på körrep) så lekte hon med vatten fast jag sagt nej, och jag blev lite irriterad för Adriana satt i samma rum som henne så jag tänkte att hon hade väl lite koll, men hon var helt uppslukad av sin ipad så hade inte märkt något... Så då blev jag lite sur på laia och så blev det sängen. Vilket ändå var bra eftersom hon var så himla trött. Hon orkade knappt en protestera haha. Sen kom föräldrarna tillbaka och jag titade lite idol innan jag också gick och la mig. 


Förresten måste berätta en sak som jag glömt. När Laia och jag var i parken för nån vecka sen så lekte hon med pepa (hunden) och så kom en annan pojke som ville hålla i kopplet. Sen gjorde de nåt som jag inte gillade (kommer inte ihåg vad) och så ropade jag på Laia och typ skakade på huvudet. Så hörde jag hur killen frågade "är det din mamma?" och laia svarade "nej, det är amanda". då frågade han om jag var hennes syster, då sa hon "neeej, det är amanda!" Haha han fattade ingenting men för henne var det så självklart att jag bara var Amanda, men lite roligt för hon vet inte "vad" jag är, utan jag är bara "Amanda" för henne :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards