Direktlänk till inlägg 26 september 2016

nata = kräm

Av amandahermansson - 26 september 2016 10:27

Igår var en bra dag. Hade fullt upp med roligt hela dagen så hann inte ens blogga ;) Började frukosten vid att mamman frågade när vi hade konsert och om nån av min familj skulle komma på besök tex. vid jul eller så. Och eftersom mormor och morfar vill komma så sa jag det och så bestämde vi att det blir bra att de kommer i mitten på november. Så glad!! Kommer bli jättekul att de kommer hit :))))) 

Sen skulle jag ta bussen in till Malaga och träffa Sophie och Kasia och hade ännu en misslyckad busstur. Bussen skulle komma 12.20 jag var där 10 min innan men bussen kom inte förrän 12.45 (men sophie skulle ta samma buss och den kom till henne i tid??) och sen tog chauffören en av de där mystiska rasterna på ca 20 min så jag var ju typ 30 min sen till vår träff och jag kunde inte kontakta dem för jag har ännu inget internet och deras nummer var på mobilen jag lånat av familjen, som inte hade batteri och var kvar i huset... Som tur var så väntade de på mig och vi kunde gå och äta. Det blev pizza framför den stora katedralen. Sen gick vi en bit till höger till en strand (i efterhand borde vi gått åt andra hållet för där är stranden finare) men det var lugnare här eftersom alla andra går åt andra hållet, dock så var vattnet just där välldigt smutsigt. Men det var kallt också så man badade ju ändå inte ;) fast lite senare så badade jag faktiskt lite. Sen gick Sophie och jag tillbaka och tog bussen hem. Nästa vecka planerar vi att ses hemma hos mig, förhoppningsvis har pappan inte täckt över poolen än, men annars går vi till stranden (det gör vi nog ändå).


Sen på kvällen så skypeade jag med emma, lite med mamma. Jätteskönt att bara prata. Kunna prata på ett språk där du inte behöver tänka utan bara kan babbla. Var dock jättetrött och det blev sent men det var ett ganska bra skäl till att stanna uppe så det gör inget :) En bra söndag helt enkelt!

 

Idag hade jag tänkt gå och fixa ett spankst nummer och internet så jag kan använda mobilen utanför huset, vore ju skönt faktiskt. Det är faktiskt lite svalare här idag så jag tror jag kommer ha jeans på mig, första gången sen jag lämnade sverige. förutom på morgnarna då har jag löparbyxor och tjocktröja när jag går till bussen) 

Fick precis mejl från universitetet här att jag är antagen till kursen och att det var okej att komma lite sent då de förstod min situation. Känns skönt och ska bli skönt att ha nåt att göra på dagarna (iallafall i två veckor haha). Så ska betala den och se vad mer som behövs. Förhoppningsvis kan jag få csn men vet inte. Återstår att se. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards