Direktlänk till inlägg 24 september 2016

semanas = veckor

Av amandahermansson - 24 september 2016 19:53

Gick upp tidigt idag för att jag skulle ta bussen till orkestern. Återigen så tog det 1 timme in till Malaga bara för att chauffören tog rast. Undrar om man på nåt sätt kan ta reda p innan vilka tider som de ska ha rast så man slipper sitta på bussen och vänta.. KOm iallafall precis i tid till orkestern, bussbytet gick bra. Idag var det dock inte så kul. Till en början så hade jag en dålig speldag där även det lättaste inte alls gick att spela. Det gick över men vi repade typ hela tiden på en låt som är ganska tråkig. Och det var mest viola som repade för deras stämma är svårast. Så vi satt typ och lyssna när de spelade ton för ton. Och dirigenten blev arg några gånger och skällde ut en kille två gånger för att han inte kunde. Tydligen så är det jätteviktigt att öva hemma och sätta exakt alla toner när man kommer dit. Hon sa till honom att spela för alla och efter sa hon om du inte kan stämman så kan du gå härifrån. Tyckte så synd om honom och han ska ha en stor eloge för att han lyckades hålla tårarna inne, men det var inte långt kvar till gråt. Stackarn. Jag själv fick panik när hon ställde sig vid min stämma för att lyssna på oss, som tur gick det bra för mig då och jag slapp bli uthängd framför alla andra. I slutet spelade vi några nya låtar. Men i rummet brevid övade blåset på roliga låtar, bland annar olympic spirit som vi har spelat med EUS, hoppas vi spelar den här också, vi borde ju spela samma låtar som blåset men frågan är ju varför vi inte har repat tillsammans än. Än så länge har det vart uppdelat stråk och blås. Men på konserterna så lär vi ju spela tillsammans så vi borde ju både spela samma låtar och öva tillsammans. De sa idag att det kommer vara 8 konserter i år så det blir ju en hel del :) dessutom ska de på resa i februari, till Kuba förmodligen, och jag vet inte om jag sa det förra veckan men det vore ju coolt att följa med dit. Vet dock inte om det är möjligt för agenturen och familjen. Senare bekymmer.. 

 

Efter orkestern åkte jag in till Malaga och åt lunch, pasta med lax. Gott men jag förstår verkligen inte varför spanjorer är så himla förtjusta i att dränka all mat i olja?? Själv tycker jag att det är så got när allt är dränkt i olja, men de verkar ju gilla det..Köpte även en glass medan jag väntade på bussen. Kom hem ca 17.15 och då var familjen inte hemma. Vet inte vart dem är men de har fortfarande inte kommit hem. Jag gjorde veckans test på träningen. Fick väl en rätt så bra tid med tanke på att jag höll på att spy när jag gjorde 120 burpees för nära inpå mat... Hade jag inte fått kvälvningar när jag gjorde burpees så jag var tvungen att stanna och andas så hade det not blviit en ganska bra tid. Trots detta så var jag snabbare än två av gångerna jag gjort testet (det är 4 test som kommer tillbaka med 4 veckors intervall och nu har jag ju börjat om från vecka1). Tog ett dopp i poolen, som inte har så varmt vatten längre (eller så är det bara att det är svalare temperatur) men det är så skönt att hoppa i en liten stund efter ett svettigt träningspass. Nu har jag duschat och lagt till massa låtar på spotify som jag skaffade igår. 10000 år senare jag vet... Ikväll ska jag titta på doobidoooo då jag inte hann det igår eftersom jag är ensam med barnen på fredagskvällar och jag satt där uppe och tittade på hawai five-o tills tjejerna gick och la sig strax innan 11 och då gick jag också och la mig. Var trött igårkväll och imorse, och nu med. Så ska försöka sova tidigt ikväll (vilket blir svårt eftersom familjen inte är hemma än och vi förmodligen äter sen middag..) men jag har iallafall sovmorgon imorgon :) 


Har för övrigt vart här en månad nu. Och förutom mitt dilemma om det är okej att inte göra nåt på dagarna och vad jag ska göra så skulle jag nog säga att jag trivs här och att allt är bra. Har inte haft mycket hemlängtan. Förutom de gånger jag sätter mig och tänker på vad jag saknar och att jag vill krama alla då blir det jobbigt men jag försöker att inte tänka på det så går det bra. Så ja, jag ska nog klara 9 månader till här. Och tror att ju närmare man kommer familjen och ju mer man lär sig språket desto bättre kommer det att kännas. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards