Direktlänk till inlägg 23 september 2016

Coleta = tofs (i håret)

Av amandahermansson - 23 september 2016 19:50

Vet ni när jag tittade på det där pappret igen (som jag läste igår men inte kom ihåg så var tvungen att läsa igen) och fick nästan deja vu när jag såg att det faktiskt handlade om cancer... Nog om min dröm men den var faktiskt lite obehaglig och lämnade ett intryck.

Imorse så hade ju Laia återigen vaknat tidigt, skönt då slapp jag gnället vid frukost men tråkigt för då fick jag gå upp men hade ändå inget att göra. Låg i soffan med Laia och tittade på Youtube (jag halvsov). Sen gick vi, och jag tänkte att det är lugnt bussen kommer aldrig före halv och tror ni inte att just idag kommer den innan halv och vi får springa sista 30 meterna till bussen. Även när jag skulle hämta dem så gick jag lugnt med hunden innan tänkte att bussen har aldrig kommit innan 15.10 så det är lugnt, och återigen fick jag springa sista biten då bussen kom 15.02 Haha.

Hade en lugn dag, hade tänkt öva lite på orkesternoter men båda föräldrarna jobbade hemma idag så hade inget lust med det. Efter träning o frukost o allt så gick jag till affären för att köpa plåster, hittade inga men köpte nektariner till mellis. Dessutom så är det en kexchokladgrej som hela tiden kommer upp som reklam på min instagram så när jag såg den i affären så var jag tvungen att köpa den, och den var skitgod faktiskt!!

Sen gick jag till havet och satte mig där och läste en stund, men det blev för varmt i svart tshirt i solen så jag gick till parken nära oss och satte mig i skuggan och läste och åt det jag köpt. Sen gick jag hem igen, hann titta lite idol innan jag gick till bussen. Har på em lekt med Laia, eller efter en stund satte jag mig och läste medan hon lekte nöjt bredvid mig. Nu har Lucia en kompis här, Laia är duschad och föräldrar kollar på nån film tror jag. Men de var mitt i så jag tittar på idol igen. Ikväll blir det pizza!! På veckans matschema så skulle vi ha ätit pizza igår och jag såg fram emot det, men så blev det rester istället haha.. Hela kvällen förstörd ;) men vi ska äta det ikväll istället vilket blir bra. Får se om jag hinner se doobidoo ikväll, det är ju fredag så får försöka hinna det! Imorgon är det orkester igen, får se hur det blir men hoppas det går bra (har som sagt inte övat så mycket men det brukar jag ju sällan göra på orkesterlåtar)
Ha en bra fredagskväll allihopa!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards