Direktlänk till inlägg 12 september 2016

desayunar = äta frukost

Av amandahermansson - 12 september 2016 09:37

Nu har Laia åkt iväg till skolan. Som sagt så åkte hon med pappan dit. Idag ska jag gå tillbaka till språkskolan som finns här i staden då dem inte har mejlat mig än och jag börjar bli desperat efter saker att göra på dagarna. Skoja, inte desperat direkt men jag vill ju som sagt inte sitta själv här hela året. Men nu börjar jag äntligen att tänka som jag brukar, att allt kommer lösa sig. Om inte den här språkskolan har kursen med flera personer så får jag titta på en skola i Malaga, hade ju tyckt det vore skönt att inte åka dit varje dag men om det är vad som krävs så är det väl värt det. Ska även mejla till orkestern igen då jag fortfarande inte vet om jag ska förbereda en låt eller få en där... Problemet är att jag inte har med mig så mycket noter och jag tog bara med mig låtar som jag tycker om vilket innebär inte jättemycket klassiskt och heller inte så många svåra stycken (som jag tror krävs för att imponera på en uppspelning). Men jag hoppas att det löser sig också. Jag väljer en låt och så går jag dit. Igår spelade jag ialla falla fast att hela familjen var hemma. Var lite nervöst, men tror alla var glada. En av tjejerna kom in med en låt och frågade om jag kunde spela det (vilket jag kunde som tur var) och efteråt sa pappan att han tyckte jag var duktig.Skönt att höra, hade vart jobbigt om de hatade stråkinstrument. Men pappan brukar ibland sätta på klassiskt musik och spela så det hörs i hela kvareteret haha. (Nästan som du pappa, fast jag gillar din musik bättre!) På tal om min pappa, så sa han igår till mig "du måste umgås mer med familjen" men faktum är att jag gör det så mycket jag kan. Men ni vet ju själv hur det ser i ut er familj, är ni hela tiden samlade allihopa? Nej ganska sällan faktiskt. Stor del av dagen spenderar man ju var och en för sig med sin egna bussiness. Samma sak här. Men så fort nån badar i poolen, kollar på nåt bra på tv, ska plocka fram inför maten, åka och handla osv så är jag med. Jag är med så mycket jag kan men även jag har mina stunder för mig själv, här som hemma. Och så är det. 


 
 
Ingen bild

mormor

12 september 2016 13:24

Jag tror också det är jätte viktigt att du umgås mycke med fam. Så det är bra att du gör det. Dom har inte haft någon au pair förut. så det är nytt för dom också. Kul med berömmet du fick. Du har väl berättat att du ska provspela?

amandahermansson

12 september 2016 22:13

Jag umgås ju som sagt så mycket som jag kan med dem. Men även jag vill ju ha min tid för mig själv, precis som dem vill.
Ja både mamman och jag har haft kontakt med orkestern så de vet.

 
Ingen bild

mormor

12 september 2016 13:25

Jag tror också det är jätte viktigt att du umgås mycke med fam. Så det är bra att du gör det. Dom har inte haft någon au pair förut. så det är nytt för dom också. Kul med berömmet du fick. Du har väl berättat att du ska provspela? / kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards