Direktlänk till inlägg 9 september 2016

playa = strand

Av amandahermansson - 9 september 2016 09:57

På em igår så gick jag med Laia och hunden till en park här i närheten. Först så lyssnade hon inte alls på mig så jag sa att då går vi hem och då började hon leka jättefint så vi blev kvar ett tag till. När vi kom hem så var mamman iväg på nåt ärende så jag tränade och efter det så badade vi. Poolen ligger i solen hela dagen, men på kvällen så är den i skuggan så till en början var det jätteskönt att bada för jag var varm och svettig, men efter en stund blev det ganska kallt. Laia frös dock inte så vi badade en stund till. Även efter att jag duschat varmt så kände jag mig kall. Trodde inte jag skulle säga att jag frös här nere än på ett tag men det gjorde jag faktiskt ;) så igår kunde jag äntligen ha tjocktröja på mig (det är så mysigt med tjocktröjor) fast som vanligt så blev jag jättevarm lagom till jag ska sova... Vet inte varför men precis innan jag ska lägga mig så är det jättevarmt och svettigt och sen vaknar jag fram morgonen av att jag fryser..


Imrose när jag vaknade hade jag ingen lust att träna, så jag sköt på det passet till ikväll. Så nu har jag ätit frukost, städat mitt rum (vilket innebär att jag har sopat golvet, tror inte de har en dammsugare?) familjen har en städare som är här varje veckodag och sopar och torkar golven, stryker osv. Hon städar mitt badrum men jag städar mitt rum själv. Och eftersom man har skor på sig inne (flipflops) så blir det smutsigt, men man ser det inte så bra, ialla fall inte i mitt rum, eftersom golvet är mönstrat. 


Och även idag har jag inga planer. Tror jag ska gå ner mot centrum, och kanske stanna på stranden ett tag. Imorgon har jag ialla fall tänkt åka in till Malaga, om inte familjen har några bättre planer. Just de här senaste dagarna så har det nästan kännts som att jag har sommarlov. Men på måndag börjar iallafall Laia skolan så då blir det nog lite annorlunda. OCh jag vet, jag letar och letar efter saker att göra. Men här verkar inte finnas så mycket. Jag vänar som sagt på svar från språkskolan, har de inte svarat efter helgen får jag väl gå dit igen. Sen fick jag svar från orkestern igår, de skrev att jag var välkommen lördag den 17 och sen tid och adress. Men de skrev inte vad jag skulle göra där då? Jag tror dock att det är nån form av uppspel för det läste jag på deras hemsida att de har på lördagar, men jag skickade ett mejl och frågade för säkerhetsskull. Blir lite orolig om jag måste göra uppspel, har inte ens många låtar med mig som jag kan välja på...  Aja hoppas det löser sig, för om jag kan vara med där har jag nåt att göra och får förhoppningsvis nån vän. 

Än så länge kanske jag får finna mig lite i att det inte är så mycket att göra. Jag brukar alltid tänka att det löser sig med tiden, ta det lite som det kommer så ska du se att allt blir bra. Men här nere har jag glömt bort det lite. Känner en ganska stor press av att "göra det bästa av året" "lev livet" osv. Det är faktiskt ganska svårt att börja på nytt i ett nytt land, ny stad, du  känner ingen och du kan inte språket jättebra. Men ja, året är långt och så småningom så löser sig väl det mesta, eller? 

 
 
Ingen bild

Birgitta

9 september 2016 10:19

Spelningen fixar du. Och året i Spanien också. Det är tufft i början när man inte känner någon, men det blir nog bättre gissar jag. Kram.

amandahermansson

9 september 2016 21:43

Tack! Jo jag tror att det blir bättre med tiden, men innan det blir bättre så känns det jobbigt... Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards