Alla inlägg under augusti 2013

Av amandahermansson - 27 augusti 2013 17:01

Har matte fem dagar i veckan och man jobbar med ett "kapitel" varje dag, om man inte hinner klart i skolan får man ta hem och föra klart. Gissa vem som har tagit hem böckerna två dagar i rad?
Jo, jag. (och förmodligen är jag inte ensam) Nästan omöjligt att hinna klart flera svåra tal på en timme, då det ska finnas tid till bla. genomgångar.
Jag vill inte tänka på hur det kommer bli senare på året och framförallt inte hur det kommer bli nästa år. Än så länge är det inte så mycket nytt utan repetition.

Ialla fall så är jag glad för att mattediagnosen gick bra, den var lätt och gick fort, så jag slapp stanna i skolan till fem. Det hade inte vart lika kul... ;)

Av amandahermansson - 26 augusti 2013 20:33

Idag har jag fiskat småkryp och insekter på biologin och nu på kvällen har jag jobbat matte, och svenska och dammsugit hela övervåningen och nu sitter jag här. I soffan... Och tittar på tv... Haha, vet inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget, men ni kan skriva upp att jag börjar 10.50 imorgon :) och har mattediagnos mellan 15-17...

Av amandahermansson - 26 augusti 2013 10:00

Dumma mig var min absoluta favoritfilm. Eftersom den lilla tjejen fick en så fluffig enhörning. Jag bestämde mig för att också skaffa en elefant. Jag har alltid tyckt att elefanter är så eleganta djur, jag har tre afrikanska elefanter ståendes i trädgården och idag vaknade en trädgårdstomte till liv. Han kom fram till mig och sa att han skulle sno alla midsommrklappar inatt näingen var vaken. Att vakna mitt i natten hade blivit en dålig vana och jag började bli väldigt trött på det. Det resulterade alltid till att jag somnade till ljudet av telletubbies rnprogram med ett leende på läpparna, vilken underbar dag!

Av amandahermansson - 25 augusti 2013 21:26

Har haft en toppen söndag. Tycker det är så mysigt att avsluta veckan med att träffa my. Träffade även lissie, Louise och Julia och vi åt lunch, marängswiss och spelade spel.
My och jag skrev några knasiga historier. Vi började på varsin berättelse och efter en minut bytte vi, på så sätt fick vi två roliga och osammanhängande historier. Kommer lägga upp dem på tidsinställda, så de kommer upp under de närmsta dagarna.
Efter historieskrivandet gick vi en långpromenad med frodo (mys hund).

Marängswissen

Promenad med världens bästa vän. <3

Av amandahermansson - 24 augusti 2013 19:59

Tillägnar detta inlägg till mina bästa vänner. My, Lissie, Louise och Julia. För att ni är ni. <3

alla bilder kommer från onlygirlythings

Av amandahermansson - 23 augusti 2013 19:44

Då har man klarat av en hel vecka på gymnasiet. Vi börjar lära känna varandra och det är inte lika stelt och tyst längre. Har igår och idag börjat med ''vanliga'' lektioner, vi har jobbat med samhällskunskap och  matte. Gjorde ett faktiskt ganska roligt grupparbete på so:n då man skulle bygga upp ett samhälle när man blev strandsatt på en ö tillsammans med 250 personer. Och på matten började vi med negativa tal och jag ääälskar negativa tal!! Det blir aldrig som man tror att det är och när det går bra så kommer det helt plötsligt ett tal som vänder upp och ner på allt.. Suck -.-


Imorgon ska jag till Kungsör då kluben har föreningsläger och vi ''stora flickor'' ska ta handa om de andra och hjälpa till på träningarna. Vi ska även ta lagfoto och spela match. (inte jag då jag fortfarande har ont i huvudet.. Men det har blivit bättre!! :) )

Tänkte börja med ''dagens bild'' igen, då skolan kommit igång och man är ganska upptagen på dagarna så är det ett inlägg som går snabbt att fixa till! Så vad tyvker ni, låter det bra?

Av amandahermansson - 23 augusti 2013 15:06

och ja, tydligen så äter jag middag nu... Fråga inte mig varför :/

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards