Alla inlägg den 22 september 2016

Av amandahermansson - 22 september 2016 19:56

Alltså ni fattar verkligen inte hur mycket myggor det är här. Inne som ute. Satt på en av tjejernas rum i ca 15 minuter medan Laia borstade mitt hår och satte tofsar (sååå skönt btw) och fick typ 200 myggbett. Jag brukar ju inte få så mycket myggbett men här är det helt crazy hur många jag får på bara några minuter. 

Resten av dagen har vart lugn hämtade barnen och åt mat. Sen tittade vi på frozen så då gick ju lite tid. Laia älskar frozen och hon var så söt under sångerna när hon satt och gjorde samma rörelser som Elsa :) Nu är hon som vanlig trött, men idag extra trött eftersom hon gick upp typ 6 eller nåt, och dessutom inte somnade förrän 10 igår... Hon är påväg i säng nu men vet inte riktigt vad som håller henne uppe men hon är just i samma rum som mamman så det får hon ta. Pappan kom visst hem ikväll, trodde han skulle komma imorgon. Han är riktigt förkyld, kunde typ inte prata. Laia börjar också snora. Antar att det kommer nu efter en tid i skolan. Men jag hoppas att jag inte blir smittad, har ingen lust att vara sjuk här nere... 


Imorgon har jag som vanligt inget inplanerat, och jag kan ju inte äta frukost på cafe varje dag, även fast det är billigt. Stranden blir det nog inte heller för det var så jäkla kallt i vattnet. Och det enda jag måste köpa är plåster så jag kanske tar en promenad till affären då. Ååh det är så tråkigt att vara sysslolös här, just då känns allt så himla meningslöst. Hjälp mig gärna med vad ni tror jag kan göra här!! (vill bara försäkra er om att jag har letat och försökt ta reda på saker att göra men i rincon så finns det typ inget.) och på vardagarna har jag itne tänkt på att jag kan åka in till malaga, men det tar bara 30 min med buss så det kan jag ju göra. Nästa vecka ska jag göra det. Måste titta runt lite mer i staden, kanske se lite turistgrejer osv. Måste ju hitta ett bibliotek också. Och nåndag ska jag åka till ikea, men det måste vara en heldag så det får bli en söndag. Kanske kan mina au pair vänner följa med då :) dem har förresten språkkurser just nu så de har inte så mycket tid över på vardagarna att ses. Och förmodligen (har inte fått svar än) så ska jag läsa en kurs två veckor i början på oktober. 

Nu ska jag gå och äta middag, om vi kan få en supertrött och skrikig unge till sängen först. Sen handboll på play. Hejdå.

Av amandahermansson - 22 september 2016 11:44


Godmorgon! Vaknade tidigt imorse av Laia som skrek och var högljudd, hon hade tydligen gått upp tidigare med de andra (vilket jag tyckte var skönt för då var hon påklädd och hade ätit frukost när jag kom upp) men jag låg kvar i sängen tills jag skulle gå upp. Så vi hade tid att läsa en saga och sen kom Ladis och så gick vi alla tre och hunden till bussen. Gick hem, tränade, duschade och sen gick jag faktiskt till ett cafe och åt frukost. Det är typ ett bageri, eller översättningen skulle typ bli "brödaffär". Köpte det ni kan se på bilden, liten baguette, fikabröd och 500ml festis (typ festis, finns jättelite dricka här, eller ialllafall i festis väg) och det kostade bara 3,5 euro, alltså ca 35 kr. Jag var förvånad för i Sverige hade det säkert kostat närmare 100 kr. Jag har tyckt när jag är i affären att allt är så billigt och jag det känns iallafall som att det är billigare här än i Sverige. Tex. på vägen hem så köpte jag kuvert och då fick jag 10 kuvert för 0,60 euro, knappt 6 kr vilket jag typ hade fått 1 kuvert för i Sverige. Bra för mig att det är så billigt ;) 

Gick såklart längs med havet tillbaka. Och nu sitter jag ute vid poolen och njuter av värmen, ska läsa lite och sen kanske titta på idol innan jag går och hämtar barnen. Och ikväll ska jag försöka få tid och titta på guif som spelar, har fixat så jag kan se elitserien så förhoppningsvis blir det lite handboll i vinter också, har lite svårt att släppa sporten ;)

 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards