Alla inlägg den 13 september 2016

Av amandahermansson - 13 september 2016 20:21

blev en hemmadag idag. Var som sagt väldigt trött hela morgonen, höll på att somna ett tag när jag satte på musik istället för att leta efter språkstudier. Jag hittade iallafall en kurs på Universitetet i Malaga som jag skulle vilja ta. Problemet är att alla kurser börjar 9 och jag lämnar Laia vid bussen 8.25 så jag tror inte att jag hinner in till Malaga till 9, men det kanske går att lösa på nåt sätt. Kursen börjar i början på varje månad och är 2 veckor så nästa kurs börjar ju inte förrän oktober så jag har nog lite tid på mig att bestämma mig innan jag pratar med föräldrarna här. Förutom att leta efter språkkurser så tittade jag lite serier på fm, det har faktiskt inte vart bra väder idag. Det har blåst jättemycket och nu på kvällen så började det regna :) tycker det är mysigt med regn men det är en konstig känsla nu efter 2 veckor med 30 grader, plus att det var fint väder sista veckan i sverige också. Så idag var det helt okej att stanna inne och inte göra nån nytta ;) 


Gick vid 14.30 för att hämta Laia, men bussen kom inte förrän 15.05 och då hann jag få panik att den inte skulle komma, att jag var på fel plats vid fel tid osv. Men bussen kom och vi gick hem och lekte. Pappan sa sen när han kom att de sagt att bussen inte kommer komma tidigare än 15 så då behöver jag inte gå så tidigt imorgon. 

Sen hände nåt skumt, jag fick "skäll" alltså inte skäll men han sa till mig/förklarade hur de brukade göra här. Det är så att jag har mina skor i en hylla i en garderob, men när jag har använt skor/ska använda så låter jag dem stå kvar utanför på golvet. Vilket han tyckte inte jag skulle göra för då ser man dem när man går förbi min dörr och de försöker få barnen att lägga undan sina skor. Men jag tyckte det var så typiskt för jag gör ju alltid det på kvällen och så hade jag just då två par skor framme... Sen sa han till mig att jag måste tvätta mina kläder efter en gång. Jag har ju märkt att de tvättar sina kläder efter att endast ha använt en gång. Och jag förstår ju det är varmt och svettigt här, men jag tycker ändå det är onödigt att tvätta så ofta. Visst har man vart jättesvettig så är det en sak. Men jag tänkte att jag är ju stor nog att veta själv när jag måste tvätta och hur mycket jag har svettats i ett plagg. Dessutom så använder jag inte samma tröja hela dagen. När jag är hemma så har jag en skönare tröja/linne men om jag går ut så byter jag till nåt "finare", samma sak om jag känner mig lite varmt så kan jag byta tröja. Haha jag har inte ens så mycket kläder med mig att jag vill ha hälften av min garderob i tvätten. 

Kanske är en skitsak egentligen. Men jag tycker att jag vet bäst själv när jag måste tvätta mina kläder, men nu känner jag mig typ tvingad till att tvätta hela tiden. (Men det kommer jag inte göra). 

Jaa det var typ det av mest betydelse som hände idag. Om man inte tänker på när jag satt och väntade i 100 år på att potatisen skulle koka och bli klar. Nu ska jag snart lägga Laia då pappan är och hämtar Lucia från basketträning. 

(Förresten jag vet att andra au pairer som bloggar nämer barnen vid första bokstaven. Jag förstår ju att man inte ska skriva ut hela familjen här, coch jag tänkte inte heller nämna namn osv först. Men problemet är att två barn har samma första bokstav så då blev det namnen ändå. Men jag tänker på att inte lägga upp massa bilder för det vet jag att alla föräldrar inte gillar, så om jag lägger upp en bild är det kanske bakifrån eller från sidan. Bara så ni vet att jag respekterar familjens privatliv). 

Av amandahermansson - 13 september 2016 10:26

Precis som meningen i rubriken så är jag trött. Var jättetrött igårkväll och jag sover inte alltid så bra här. Eller jo jag sover bra men jag sover inte hela nätterna uta vaknar flera gånger. Sen gick jag ju upp tidigare idag än vad jag gjort de andra dagarna. Laia var ocskå trött imorse. Dessutom så hade hon kissat på sig på natten så vi fick börja med att duscha. Sen vägrade hon äta sin smörgås men tillslut kom vi iväg. Idag åkte vi som sagt bil med pappan till bussen men sen kommer vi gå. Idag blir också första gången som jag hämtar henne, men det ska nog gå bra :) 

Idag känner jag på mig att jag inte kommer få så mycket gjort. Haha jag orkar inte. Har redan tränat och ska försöka hinna med ett pass till i em men jag vet inte när pappan kommer hem så får se när det blir. Förra veckan gick det bra att jag tränade medan Laia tittade på på tv och så badade vi tillsammans efter det. Men idag är det inte lika varmt, lite molnigt och blåsigt men jag tror inte det kommer hindra henne från poolen om vi säger så. Hur som helst så ska jag leta efter bra (och inte skitdyra) skolor i Malaga. Och så måste jag spela fiol. Tror jag har bestämt låt men det är så svårt. Jag har inte mycket noter med mig och jag typ inga svårare låtar, utan jag tog bara med låtar som jag tycker är roliga att spela. Så är rädd att låten jag väljer kommer vara för lätt och så blir det inge bra... Men jag får väl försöka förklara för dem vad jag har spelat och att jag inte kunde ta med allt. Eller nåt. 


Lite kul var att jag drömde om att jag träffade den här andra au pairen och i drömmen så gick allting bra och hon var trevlig osv. Hoppas det var en sanndröm och att allt går lika bra i verkligheten! Nu ska jag leta lite skolor och sen ska jag nog titta på en film eller nåt och vila lite. Kanske går ut och läser, vi får se. (Det är bara jag och stora tjejen hemma och hon sitter klistrad med sin ipad... men hon satt iallafall vid bordet med mig när jag åt frukost så hon gjorde ju mig sällskap). 

 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards