Alla inlägg den 10 september 2016

Av amandahermansson - 10 september 2016 21:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av amandahermansson - 10 september 2016 20:27

Så imorse tog jag bussen till Malaga. Hållplatsen ligger typ 1 min från huset. Resan tog dock längre tid, en timme. Fast då hade chauffören haft rast i ca 20 minuter längs med vägen... när jag kom fram visste jag inte riktigt vart jag skulle men jag hittade en turistbyrå och fick en karta. Fast där jag var så såg man var huvudgatan var så jag började gå längs med den. Tittade in i lite affärer här och där. Köpte en tröja på en affär och en klänning på hm samt en body lotion från body shop. Det fanns en affär som hette "Stradivarous" så jag var bara tvungen att gå in där, men det var en klädaffär och inte en musikaffär som man kanske kunde tro haha. Där hittade jag en snygg bomberjacka, men det är inte direkt säsong för en tjockare jacka nu så jag köpte aldrig den. Letade sen efter en bra restaurang, hittade en och åt spagetti och köttfärssås <3 så gott. Sen gick jag mot hamnen. Kände att jag hade gått runt i det som var "centrum" vilket inte var speciellt stort egentligen.. Trodde faktiskt att det skulle vara större. Det finns ju dock mycket sevärdigheter som jag inte brydde mig om, men det får bli en annan dag. Idag ville jag mest se mig om och titta runt lite. Nästa gång ska jag också leta efter ett bibliotek där de förhoppningsvis har bättre urval på engelska böcker, har jag tur kan jag hitta nån på svenska också (vilket vore så skönt!). 

 

(inte så bra bilder ibland då vissa är tagna med snapchat. har även märkt att jag har en fläck uppe i hörnet på varje bild och jag tror att min kamera fick en liten stöt senast jag spräckte baksidan... inatt drömde förresten att jag gjorde det igen....) 

sen gick jag längs med hamnen där de stora kryssningsfartygen bla lägger till. Gick sen över vägen och gick igenom en park tillbaka mot centrum. I den parken fanns det gångar huller om buller och när jag gick där så tänkte jag att det skulle vara ett bra stärre att köra intervaller på hahaha... 

Gick tillbaka in mot centrum, min plan var att fika på em innan jag åkte tillbaka men jag var så mätt så jag köpte iste som jag drack medan jag gick smågator tillbaka till bussen. Stannade och köpte vatten och tappade ut alla mina mynt på golvet... 

Bussresan tillbka var dock bland det skummaste jag vart med om. Efter typ halva vägen var bussen full och chauffören stannar och hälften av bussen går av, sen tar han motorvägen tillbaka till rincon (han skulle egentligen åka småvägar) och när han stannade på ett ställe i stan som jag kände igen mig på (men där han inte skulle stanna egentligen) så kände jag att jag måste av för annars vet jag inte vart jag hamnar... så istället för 1 minuts promenad blev det ca 10 tillbaka till huset. OCh jag var så jäkla kissnödig så det köndes typ som 10 år haha. 


Mammans syster med familj var på besök men jag kände att jag bara skulle avbryta så efter en timme eller så på mitt rum så gick jag på promenad. Gick precis som igår mot centrum och tog strandpromenaden tillbaka. Var så sugen och hade bestömt att jag skulle köpa glass på vägen tillbaka. Gick förbi 3 stycken som inte hade glass/var slut och så kommer jag till en och de har inte det jag vill ha, så får välja nåt annat och sen märker jag att de har gett mig fel glass. Så jag fick äta en glass med peanut butter istället för caramel och jag som inte ens tycker om nötter... Så tokigt kan det bli ibland, vilket är jobbigt när man har bestämt sig för vad man vill ha. Jaja, jag fick en glass tillslut. Satt i gräset vid stranden och åt. Hade kunnat sitta där längre om inte "gräset" hade vart mer som gräs och inte granris och stickit i rumpan, så jag gick tillbaka igen. Nu har gästerna åkt, men lillkusinen (i Laias ålder) ska sova här. Men nu ska jag gå och äta middag, så vi hörs senare! 

 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards