Alla inlägg under december 2014

Av amandahermansson - 19 december 2014 15:57

Inte direkt snart då, men vi har faktiskt gått halva tiden på gymnasiet nu!!! Snart är det slut och som jag längtar, men först är det jul och ikväll ska jag bara vara. Trevligt jullov till alla er därute! :)

Av amandahermansson - 18 december 2014 21:38

Vet ni hur det känns att komma hem efter en skoldag, och inte behöva öppna en enda skolbok? Det är sååå skönt :) nu är vi klara med alla prov för den här terminen, eller nästan jag ska skicka in en kemiuppgift imorgon, men annars är det klappat och klart inför jul. Det är nästan så jag får ångest för att jag inte pluggar... Hehe.. Men det är ganska skönt att sätta sig i soffan med en kopp te efter träningen och bara mysa ;)

Det blev tyvärr inget med acne..men jag fick ju ändå frågan så jag är glad ändå! Det här är en bild ifrån plåtningen i Tyskland för några veckor sedan :)

Av amandahermansson - 17 december 2014 13:08

Detta var ju nåt år sen och det har ju inte riktigt hunnit komma lika mycket snö, men det är ap mysigt att sitta på tåget och se hur snön ur utanför :)
Nu är jag strax framme i Stockholm, ska träffa nån director från acne och hoppas på att de "gillar mig" så jag får jobba lite både idag och imorgon. Annars får jag väl vandra runt i snöyran och leta efter julklappar :)

Av amandahermansson - 16 december 2014 21:14

Blir lite irriterad på att appen krånglar så att jag inte kan lägga upp bilder... Men idag så dissekerade vi koögon på labben och det var äckligt men "roligt". Haha. Faktiskt lite coolt också ;) när jag kom hem sen så trodde jag att det var orkestern så jag satte i den varma pälsen i min jacka och gick o insåg att det snöade :D men det var ingen orkester så jag fick vända och gå hem till historiaböckerna igen.. Fast jag har inte lagt ner så mycket tid på det, det är bara (..) ett e-prov och det ska jag väl klara :) så nu sitter jag för andra gången ikväll och tittar på handboll, vilket jag är roligare än att plugga, of course ;)

Av amandahermansson - 14 december 2014 20:05

ni är för jäkla bra!
Helgen levererade. Efter vinst i de två första matcherna så var vi klara för steg 4 i sm redan igår!! :D så efter det väntade en mysig kväll på hotellet och en god hotellfrukost innan vi spelade sista matchen, som vi tyvärr förlorade.. Men efter den matchen tog jag tunnelbanan till en väldigt kyligt lokal där jag var med på en plåtning. Det var samma stylist och fotograf som det var på hm-jobbet och stylisten, som är en av Sveriges största, har jag jobbat med några gånger förut, bl.a på fashion week. Det var kul, men ändå inte. Eftersom jag kom så sent så var jag bara med på tre bilder :/ men det var kul, för vi var 9 st på de första bilderna och 6 på den sista, där jag faktiskt var i"centrum". Det var kul att fota med andra eftersom jag mest har gjort jobb själv.
Nu sitter jag och väntar på tåget. Ska åka första klass :) men måste ändå byta tåg i Västerås.. Imorgon ska jag upp till agenturen och ta lite nya bilder för ett framtida ev. jobb. Say no more... ;)

Så här såg jag ut på plåtningen (så här såg alla ut på plåtningen). Utan den gula och gröna sminkningen runt ögonen så tyckte jag det var ganska fint. Lite flashback till tiden jag hade lugg, dvs hela mitt liv fram till åttan, typ. ;)

Av amandahermansson - 12 december 2014 18:41

Efter en lugn fredag med spelning och plugg så tog jag (i mina pyjamasbyxor) och pappa (i sina vanliga byxor) bilen för att hämta pizza till familjen. Senare måste jag skriva klart mitt spanska föredrag och packa lite till sm imorgon, ska även göra ett litet jobb på söndagem, men mer om det då :)

Av amandahermansson - 11 december 2014 22:00

Finally funkar appen!!! Detta är alltså anledningen att ni inte haft något att läsa här.. Men nu funkar allt som det ska :)
Nu är vi snart inne på sista skolveckan och jag har bara två prov kvar! Ni anar inte hur efterlängtat dessa lov är, som jag ska sova och kolla på filmer och göra allt annat än att plugga. Kanske för jag också jullov från skolan liite tidigare. Ska kanske till Stockholm onsdag-fredag nästa vecka och jobba, för acne :) (och ja, såklart är jag irriterad/ledsen för att sm och elle-jobbet krockar..)
Nu ska jag strax sova, måste fixa för imorgon först och sen ska jag krypa ner och sova ända till klockan sju..

Av amandahermansson - 8 december 2014 19:51

Dagens enda positiva var att jag blev tillfrågad en plåtning för tidningen Elle. Typ bland det största man kan få chansen att göra som modell i Sverige. Tyvärr så var detta ögonblick av glädje inte speciellt långt, då jobbet krockar med JSM som vi har i helgen... Så tack och hej Elle.

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards