Alla inlägg under maj 2014

Av amandahermansson - 22 maj 2014 21:21

Huvudvärk, förkyld och ont i halsen. Inte direkt bästa uppladdningen för att ta sig upp ur sängen och skriva matteprov i fyra timmar.. Men nu är det gjort och så är även första försäsongsträningen med guifs damlag.

Vi var även en stund på parken zoo idag. Vi ska studera ett djur på biologin och vi har valt alpacka (typ lama) och imorrn fortsätter studien. Vilket innebär sovmorgon tills parken öppnar och sedan inga vanliga lektioner :)

Av amandahermansson - 21 maj 2014 10:31

Har ont i huvudet men lyckas ändå ganska bra på muntligt spanska prov. Men nu ska Louise och jag gå till lekparken, så vi höres senare! ;)

Av amandahermansson - 20 maj 2014 17:05

Dock fick jag mer gjort än vad jag hade fått om jag var i skolan. Pluggade spanska och matte hela förmiddagen och sen gick jag till mormor och morfar och åt lunch. Blev kvar där en stund och har ganska precis kommit hem. Ska strax äta och sen plugga lite mera... Blir alltså ingen träning för mig ikväll, men jag ska försöka hinna med en löprunda :)

31

Av amandahermansson - 19 maj 2014 21:54

Idag är den en månad kvar tills jag fyller 17. Förra året firade jag min födelsedag i Spanien tillsammans med fina och betydelsefulla vänner. I är kommer det bli en "vanlig" födelsedag hemma med släkten på besök. Men det ska nog bli lika bra som de andra 15 åren ;)

suddiga bilder kan bero på att jag använde min supergamla mobil ;)

Av amandahermansson - 19 maj 2014 15:56

Det börjar dra ihop sig till dagens andra konsert. Spelade i kloster kyrka på lunchen med symfonin. Gick sen tillbaka till skolan och hade lite svenska. Har sen promenerar i regnet och är typ dyngsur... Kul att gå runt i blöta kläder.. Kommer inte heller hem förrän senare ikväll..

Av amandahermansson - 18 maj 2014 17:32

Klättrade upp i äppelträdet och tog kort på blommorna som har slagit ut.
Mamma, Wilma och jag åkte till Ekeby ridskola och tittade på deras show på familjedagen. Det var faktiskt ganska kul att se, så jag får väl tacka my för att vi kom dit ;) ialla fall, när vi kom ut så hängde regnet i luften och lite senare så började det regna.. Aja, vi hann åtminstone få lite sol :)
Imorgon drar musikskolans vecka igång och det är lite konserter här och var, jag ska på spela två imorgon och så får vi väl se on det blir nåt mer senare i veckan :)

Av amandahermansson - 17 maj 2014 21:19

Med dagens väder så känns det faktiskt inte så långt bort. Tänk att ligga hela dagen på stranden och bara ta det lugnt i solen. Men än så länge är det några dagar kvar i skolan och även några prov kvar. Vilket innebär att man måste plugga liite till... Men det gör jag imorgon ;)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards