Alla inlägg den 12 december 2012

Av amandahermansson - 12 december 2012 19:08

hej,

jag är en tjej på 15 år som går i en musikklass och varje dag är glad över att gå till skolan och veta att det finns folk som väntar på mig och är glada att se mig. Jag själv är glad att se dem.

Just nu (när jag försöker komma ihåg allt jag skrev i mitt långa inlägg som försvann och som jag nu måste skriva om) så är huvudet fullt med tankar om gymnasiet (har idag varit på besök på den linjen jag förmodligen kommer välja). I februari är det dags att välja, redan som 15-åring ska du bestämma vad du vill göra i resten av ditt liv. Jag tycker det är jättedumt, men jag har ändå bestämt mig.


Jag skulle väldigt gärna vilja bo hos en familjen i Spanien ett år. Lära mig masssa spanska och kunna det flytande, det vore såå häftigt att kunna ett flytande språk som inte är mitt ''normala'' språk. Jag skulle också vilja åka till ett land där de har det fattigt och svårt. Kanske som utbildad läkare eller bara som volontär. Bota sjukdomar, lära dem massa saker och hjälpa dem till en bättre vardag. Ge dem mat och vatten, leksaker, kläder och andra nödvändiga saker.


Om jag kunde så skulle jag göra så att alla ´fick gå i skolan och hade lika rättigheter, alla hade någonstans att bo och alla fick mat. Alla skulle vara omgivna av kärlek och det skulle inte vara krig. Jag skulle också göra så att alla naturproblem försvann och så att Jorden mådde bra igen.


Utöver allt dett vill jag ha familj och hem, (gärna innan jag är en stenålderskvinna) jag skulle ta emot fosterbarn och kanske jobb som (barn)läkare.


En annan sak som jag verkligen skulle vilja är att bloggen ska bli riktigt stor. Att bloggplatsen.se byts ut till .se att det är flera tusen läsare varje dag och massa kommentarer.

En sista sak, och det är att det ska hända något med min ''modellkarriär'', faktiskt så önskar jag ganska mycket att det blir något mer av det än en ansökan och några samtal. Men det känns inte som att jag kan göra så mycket mer än vad jag har gjort, ska ta och ringa dem igen men sen måste det väl ändå vara deras ansvar att kontakta mig? Eller?


Nu säger jag godnatt och ha en trevlig framtid alla ni, själv tänker jag göra något av allt det ni läst. (om ni orkat läsa)

Av amandahermansson - 12 december 2012 12:13

Jag befinner mig i rinmans matsal med Julia :*

Av amandahermansson - 12 december 2012 08:00

Och jag är jäättenervöss :/
Kunde inte ta några bra bilder idag så därför blev det den här dåliga med blixt så man inte ser nånting, förutom att min tröja ser orange ut men den är rosa :)
Babblar på om ingenting så nu trycker jag på "spara inlägg" så ni slipper mig;)

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards