Direktlänk till inlägg 22 mars 2017

verano = sommar

Av amandahermansson - 22 mars 2017 14:58

Visst är jag världsbäst på att blogga? ;) jaja jag ska väl försöka bättra mig. 

Förra veckan var dock ganska händelselös, måndag, tisdag och onsdag gjorde jag inte direkt något. Tränade, kollade serier, gick på promenader, åkte till ett köpcentrum osv. På torsdagen så träffade jag Sarah och senare åt med lunch med Franzi. Fredag åkte jag till en språkskola och gjorde ett muntligt prov för att se min nivå. Och så fick jag ett prov att göra hemma som jag tog med mig till skolan som började igår. Eller ja för mig började det igår. Det är 1,5 timme varje dag och jag har tänkt att jag ska gå i 4 veckor, så fram till påsk ungefär. Hoppas såklart på det bästa och att jag kommer lära mig mera och bättre. Igår var det ganska segt och vi hann typ inte med nånting. Men idag var det lite svårt för mig då vi jobbade med verbformer som var helt nya för mig men som de gick igenom för nån vecka sen. Så jag får titta på det lite hemma och hoppas att jag fattar snart ;) 


I helgen så var det en riktig långhelg. Fredag och måndag var röd dag här i spanien. Pilar var dock i skolan  på fredagen, men jag tror det var för att hon går till en tysk förskola. Men på måndagen var hon ledig. Dessutom så var vädret på topp. det började bli varmt i torsdags och på lördag/söndag/måndag så var det jättefint och varmt. På måndag kväll var det 23 grader och jag hade klänning och var babent. Idag är det dock kallare igen :( och resten av veckan ska det vara dåligt och regna :( aja det fina vädret kommer tillbaka och jag har ju hela sommare här så det är väl okej om det regnar en vecka i mars. 


I lördags så gick vi först på promenad i solen och sen åkte vi och åt vi "lunch" hos morföräldrarna och på söndagen så träffade jag Sarah. Vi åt tapas (på söndagar har de på en restaurang kedja tapas för 1 euro vilket är billigt och bra) och sen bestämde vi oss på att gå på bio. Vi såg Bella y la Bestia.  Beaty and the beast, eller ja skönheten och odjuret kalla den va du vill ;) vi såg faktiskt med engelskt tal och såklart spanks text. Jag föredrar verkligen att se på originalspråk då jag hatar när de dubbar allting. Framförallt när man har sett skådespelarna förut också. Filmen var verkligen jättebra tycker jag. finns inte så mycket mer att säga.


På måndagen gick vi på promenad med hunden. Då var det verkligen sommarväder- för mig. Jag hade shorts och linne och som sagt på kvällen gick jag fortfarande barbent. Det var svårt att fatta att det bara var mars, för mig var det typ juni haha. 

Sen åkte vi återigen till morföräldrarna, Pilar och Marisa var där även på söndagen, så som Marisa sa, det blev en riktig familjehelg. Men eftersom alla är så trevliga så är det bara roligt :) efter vår "lunch" så åkte jag till centrum för att träffa Sarah, Nathalie och Franzi för middag. Och jaa. Det var allt tror jag. Nu vet ni (och jag om 5 år kan komma ihåg) vad jag gjort den här senaste veckan. Kul kul. 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards