Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

granja = (bond)gård

Av amandahermansson - 11 januari 2017 21:34

Ska försöka skirva ett kort men framförallt ett snabbt inlägg men det brukar ta ganska lång tid haha. Nu börjar jag 21.34

Idag blev en lugn dag. Vi gick upp vid 8 och medan Marisa gick ut med hunden så bytte Pilar och jag om och borsta tänderna osv. Sen gick de till förskolan och jag kröp ner i sängen med en kopp te och lite yoghurt och tittade på ett avsnitt av grimm. Sen tog jag tag i mig själv och tränade. Sist jag gjorde det pass jag gjorde idag (i somras, första gången av Fresh Body Fit Mind, nu är jag på gång 2,5) fick jag så himla mycket träingsvärk i låren men just nu känner jag ingenting så jag hoppas det känns lika bra imorgon ;) dock så har jag haft ont i höften efter min löpning igår. Vet inte varför då "allt är bra" men men. Kanske måste mjukstarta den lite, eller nåt. 


Marisa kom tillbaka vid 11 och då jobbade hon lite medan jag satt och skrev i min kalender och tittade lite mer grimm ;) sen lagade vi pasta och köttfärssås tillsammans och efter maten tog jag en liten promenad till el campo. Det är så skönt att ha en stor och lugn plats att gå till. Superbra plats för att springa också! Och det är fint när man ser kontrasten mellan storstad, öppen mark och berg. 

 

Titta noga på bilden så ser i till höger först vita hus, sen kommer lite orangea/bruna och det är i de lägenhetshusen so vi bor. 

Till vänster så ser ni 4 torn, och de kallas just för "de fyra tornen" och där börjar en stor väg som går genom hela Madrid, från norr(där vi är) till söder, 


När jag kom tillbaka åkte vi och hämtade Pilar och sen åkte vi till den stora tunnelbanestationen vid just de fyra tornen för att fixa ett transportkort till mig. När vi kom hem igen så blev det lite gråt för mamman och mormorn skulle åka och köpa soffa och Pilar var så trött och egentligen skulle vi gå till parken en stund men precis utanför huset så trillade hon med sparkcykeln. Trilla + trötthet + att mamman skulle åka iväg = mycket tårar. 


Vi gick tillbaka in igen och hade sen en rolig och bra eftermiddag. När de andra kom tillbaka blev det dock mer gråt för då ville hon inte sova. Marisa och jag tror att det är för att det är ett nytt hus och hon vågar inte sova själv. Jag kan förstå henne och hon är ju så liten så det tar säkert ett tag att vänja sig. Hon säger alltid "det nya huset" så hon är nog inte helt hemmastadd här än. För min egen del så tror ag dock att det var bra att de nyss har flyttat in för då är allt nästan lika nytt för dem som det är för mig vilket det gör det lättare för mig att känna mig hemma. Till skillnad från en familj osm har bott i samma hus i 20 år. 


21.50 Det tog bara 25 minuter idag. Suck jag vill ju dokmuntera allt för det är kul att läsa sedan och så får ni veta vad som händerg. Men det tar så lång tid! Jag kanske skriver lite för detaljerat men jag vill liksom få med allt. Så det får väl ta sin tid då. 

21.52 Godnatt!

 
 
Ingen bild

mormor

11 januari 2017 22:40

Det är roligt för oss att läsa så fortsätt... god natt !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards