Inlägg publicerade under kategorin Musik♥

Av amandahermansson - 12 september 2013 12:28

Cyklade till skolan i värsta dimman, höll på att förfrysa fingrarna.. Iskallt :/
I em. ska jag handla med morfar, torsdagstradition <3, sen är det spellektion och höstens första galdra rep :)

Av amandahermansson - 16 augusti 2013 17:22

Hos min pappas jobbkompis som fyller år idag. Jag har på mig en favorit ur garderoben (skjortan från lager 157) och en ny kofta från Lindex uppe på det. Svarta jeans och ballerina.

Av amandahermansson - 13 augusti 2013 15:52

Snart är der dags för höstens första galdraspelning. Klockan 18.30 på rademachesmedjorna här i stan är det allsång och då ska galdra spela några låtar, har ni inget vettigt för er så ta er dit!! :)

bild från en spelning tidigare i våras på delar av Galdra. De som inte är med på bilden är jag (som tog kortet) och en kille som spelar gitarr och står bakom pelaren.

Detta är vad jag har på mig ikväll, blus och jeans. The typical Amanda ;)

Av amandahermansson - 13 augusti 2013 09:49

Lyssnar på världens absolut bästa skiva med låtar spelade av bärldens absolut bästa klass. Om mindre än vecka är det dags för skola igen, sommarlovet är slut och vi ska tillbaka till skolbänkarna. Jag ska inte längre ta bussen till stålfors utan jag ska gå av flera hållplatser tidigare och till en ny skola. En ny klass och inte denklassen som jag inbillar mig att jag äntligen ska få träffa efter ett långt sommarlov.  Det kommer bli en stor omställning och jag kommer såklart sakna mina kompisar vääldigt mycket. Men jag har tur som får träffa många utav dem i orkestersammanhang efter skolan i höst och även några år framåt. Det är nog ändå bra att jag har kvar orkestern och galdra, för musiken är nog det jag kommer sakna allra mest på schemat i höst. Det kommer inte längre ingå 4,5 timmars musikundervisning i schemat, framför allt så kommer jag få nöja mig med att gå och titta på konserterna och inte medverka själv. Väldigt väldigt tråkigt, för man vet ju hur kul man har i förberedelser och bakom scen, t.ex


Jag har haft tre super duper bra år på stålfors, jag har vuxit som person, fått bättre självkänsla och börjat tro på mig själv. Jag är inte längre den blyga och osäkra tjej som började i en helt ny klass i sjuan. Det är nu en mer vuxen tjej som vågar ta för sig och säga emot och lita på sig själv som kliver in genom dörrörna på Rinmansgymnasiet för tre nya fantasttiska år. Jag kommer alltid ha kvar 9k och åren på stålfors i mitt hjärta, men man måste släppa taget och gå vidare. Det ska jag göra nu. Gå vidare.

 

     

allra finaste vännerna och världens finaste klass ♥

Av amandahermansson - 29 juni 2013 10:45

Idag är det nya shortsen på och sen bär det iväg på marknad i Örebro. Med följer också kusiner, morföräldrar och mammas kusin m familj som vi möter upp i Örebro.
Ikväll blir det mys med Lissie, Louise, Julia, Star Wars och godis.

Av amandahermansson - 27 april 2013 13:52

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017
>>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards