Alla inlägg den 2 april 2017

Av amandahermansson - 2 april 2017 12:32

Hej hur mår ni jag mår bra tack. 

Dagarna rullar på typ alldeles för snabbt. Igår har jag vart här i tre månader. Och jag har ungefär tre månader kvar (vet bara att jag ska hem i slutet på juli så kanke typ fyra månader kvar, men vem vet.) Samtidigt som det känns som att jag kom igår så känns det som att jag vart här i tre år och inte månader. Detta är en positiv känsla som jag vet betyder att jag trivs. Och det gör jag. Jag trivs så jävla bra och jag kan inte sluta tänka på hur bra allt faktiskt är just nu. Hur lycklig och tursam jag är som kom till denna underbara familj. 


Sen jag sist skrev här så har jag ju börjat skolan. Det är väl helt okej. Vi gör inte så jättemycket. Förra veckan var jag lite deppig för jag kände mig så dålig på spanksa. Vi jobbar med verbformer som jag inte ens har hört talats om, så det är inte så konstigt att jag inte fattar. Men jag ska lära mig. 


Förra helgen sa vi hejdå till Franziska. Det var tråkigt men hon ska hem till Tyskland och bli polis så jag önskar henne all lycka till och hoppas vi ses igen nån dag! 


Vi har även vart en sväng på ikea och ätit köttbullar. Sen har jag besökt kongressen och igår firade vi en födelsedag. Idag ska vi på picknick i Retiro parken, jag sk ata med mig kameran och hoppas att det är blommigt och fint. För nu har träden börjat blomma och det är så himla fint!! Stannar hela tiden för att ta kort på blommorna haha. 

   

Jag har ju som sagt vart här i 3 månader och har vart här halva min tid så kommer tiden som är kvar gå snabbt som tusan. Även om jag tycker om min vardag här så tycker jag om när man har saker att se fram emot som får tiden och vardagen att röra sig framåt. Och jag har just nu mycket att se fram emot. Så det tillsammans med att jag trivs och tycker om min vardag kommer göra att den här våren och sommaren går riktigt snabbt. 

Påsklovsveckan- farfar och doriz kommer och det är även sista veckan på min kurs (om jag inte bestämmer mig för att fortsätta ett tag till).

Veckan efter påsk kommer även Bengt och Maria hit så om de har tid och vill så ska jag försöka träffa dem. 

21 april- jag åker till Malaga!!! 

18 maj. My kommer hit!!!

9-10 juni- åker med familjen till Marisas kusins bröllop på solkusten. 

Juni- ska försöka åka en helg till Malaga och hälsa på Sophie och Kasia innan de åker hem 

19 juni- min 20-års dag.

och sen kan jag vara påväg hem vilken helg som helst... 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards