Alla inlägg den 13 mars 2017

Av amandahermansson - 13 mars 2017 21:42

I onsdags åkte jag som sagt hem för att fira emma. Pappa hämtade mig på arlanda och vi kom hem samtidigt som henne, så kul att hon tog körkort på sin födelsedag! Sen hade vi en lugn kväll och på torsdagen så gick jag över till mormor och morfar, vi fikade och sen åkte jga och handlade med morfar. Sen blev det såklart pannkakor till lunch innan jag åkte och hämtade först Emma och sen Wilma på skolan. På kvällen åkte jag med emma och wilma, wilma skulle till stålfors för orkester och emma till träningen. Medans de tränade så åkte jag och pappa och köpte en ny mobil till mig!! Äntligen säger jag bara! 

Sen åkte jag och hämtade emma och kollade på sista biten av träningen. Man blev faktiskt lite sugen på att träna igen ;) 

På fredagen så började jag med att städa hela huset, vilket var väldigt välbehövligt. Sen åkte jag för lunch med Louise och Lissie. Det var kul att se dem igen även om det känns som att vi nyss träffades :) På kvällen kom släkten för att fira Emma. Även kul att se dem igen. 

På lördag fm så myste jag med Wilma och pappa innan jag åkte till stockholm och My. Vi spelade såklart ticket to ride och gick även och fikade och sen lagade vi tacos och kollade på mello. Jag sov där och på söndag tog jag tåget till Arlanda. 

Efter en efterlängtad halloumiburgare på Max och nästan 1 timmes försening så lyfte flyget tillbaka till Madrid. 


Det jag skulle vilja säga är att det känns bra, både hemma och här. Eller hemma och där. Faktum är att när jag var på väg mot flygplatsen i onsdags så var jag glad, glad för att jag skulle få träffa min familj och mina vänner. Men samtidgit så var jag glad för jag visste att jag skulle tillbaka hit. Det var en så stor skillnad från i julas när jag satte mig på flyget från Malaga och hem, då var jag så lättad och lycklig att jag nästan grät för att jag äntligen skulle få åka hem. Men nu när jag var påväg till Arlanda och Madrid så kändes det inte jobbigt att lämna min familj. Och jag såg fram emot att träffa min nya familj här. Marisa skrev i ett sms "trevlig resa tillbaka till ditt spanska hem" och det kändes så skönt att veta att de väntade på mig och såg fram emot att träffa mig igen. Och jag, det här är mitt spanska hem och min spanksa familj och det känns så bra. 


Tack till min fina familj (svensk som spansk), min släkt och mina underbara vänner för att ni finns och för att ni helt ekelt är bäst. Jag älskar er! <3

             

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards