Alla inlägg den 28 februari 2017

Av amandahermansson - 28 februari 2017 11:30

Söndag- idag så åt vi frukost och sen åkte vi till en busstation i södra Madrid och tog en buss till Toledo. En liten och gammal by/stad som ligger lite utanför Madrid. Orkar inte berätta om den mer så vill ni veta får ni google.. Delar av staden och byggnaderna är vääääkdigt gamla. Det fanns delar av ett palats som var från bronsåldern. Själva staden i sig var väl inte så jättemysig. Jag tyckte den var ganksa grå och trist och jag började jämföra den med Mijas och då var det ju kört. Men det var häftigt att se och jag är glad att vi åkte dit. 

                 

När vi kom tillbaka till Madrid så åt vi tapas. Det finns en tapasbar som på onsdagar och söndagar har tapas för 1 euro, så vi gick dit. Det är verkligen ett ställe för lokalbor och  jag tror inte många turister går dit, så tur för min familj ;) tror dock inte de riktigt gillade atmosfären där inne, då det självklart (vi är i Spanien hallå) var väldigt högljutt och de ropar ut beställningarna i en högtalare så man får inte direkt nån matro. Men tapasen är helt okej, inte så fancy men jag tycker att det är "tapas på riktigt" så att säga. Efter middag så åkte vi tillbaka, jag följde med en stund till hotellet innan jag gick hemåt. Det tog evigheter, jag var ås trött i hela kroppen och hade så ont i min hälsena. Gick så sakta och det kändes som att jag aldrig skulle komma fram.. Tillslut kom jag hem iallafall och det var sååå skönt att få sova i min säng. 


me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards