Alla inlägg den 26 februari 2017

Av amandahermansson - 26 februari 2017 11:16

Så nu kommer den, uppdateringen om min "semester" med familjen. 

Torsdag- jag åkte och hämtade dem på flygplatsen mitt i natten. Bästa Marisa som frågade om jag ville åka och hämta dem, jag och pappa hade tänkt att de skulle ta en taxi men såklart jag åkte! Vi kom fram till hotellet och jag åkte sen hem för att sova några timmar innan jag skulle upp med Pilar.


Fredag-  efter att ha lämnat Pilar gick jag hem, åt frukost och packade en liten väska. Jag sov på hotellet hela helgen för Pilar och Marisa skulle åka och åka skidor under helgen så det passade bra. Jag tog metron och gick sen till hotellet för att möta upp de andra sen gick vi tillbaka metron och åkte in till centrum. När vi kom fram så var det lunchdags (för de just nu lite mera svenska personerna i familjen, inte för mig som vant mig vid att äta senare) så vi hittade en restaurang som hade uteserverng i solen. Det var nämligen den första dagen med sol och värme på flera veckor. T om jag satt efter en stund utan jacka och njöt. 

Efter maten började vi gå runt och titta lite. Vi gick typ rakt igenom centrum och fortsatte ner mot Parqu el Retiro. Där gick vi runt en stund, Wilma klättrade i träd, vi kollade glaspalatset och satte oss sen i solen vid den konstgjorda sjön och åt glass. Innan vi gick ut ur parken så ockuperade Emma och jag nån form av gunga. Haha det var skitkul, vet dock inte om vi skrattade mest åt att vi skämdes för alla barn som stod och stirrade eller för att det faktiskt var riktigt roligt haha. 

         

Sen var det lite senare på em och alla var trötta efter att ha gått mycket så vi gick och tog metron tillbaka till hotellet. Sen gick vi och letade en restaurang i närheten, det var inte det lättaste men vi hittade en bra italiensk restaurang som jag ätit på tidigare (det är en kedja så den finns tex här i montecarmelo). Jättegod pasta har dem!! När vi kom tillbaka till hotellet så ville Wilma bada i yakuzzin men den stängde precis när vi kom dit så det blev en lugn kväll på rummet innan vi somnade. 


me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards