Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

salpicar = skvätta (tex vatten)

Av amandahermansson - 3 februari 2017 10:30

Nu har min fjärde vecka nästan passerat. Imorgon (eller jaa, sent ikväll egentligen) så har jag vart här i en månad. Helt klart den bästa månaden sen augusti. Den här veckan har vart lugn men bra. I måndags gjorde jag ingenting speciellt. Det har vart dåligt väder hela veckan.. I tisdags så kom Zara över och vi tittade på Blue water high (alltså trodde ingen annan än jag kunde älska det men hon tycker det är minst lika bra som jag tycker!!) och åt upp resten av vårt snacks som blev över från söndagen. När hon hade åkt så gick jag ut och sprang. Blev 1 minuters intervaller och det kändes bra för att inte ha sprungit så mycket på sista tiden. 


I onsdags så skippade jag dock träningen för kände mig lite sliten i höfterna efter löpningen. Istället tog jag mig in till centrum ohc gick längs med Gran vía, vilket är den stora shoppinggatan. Jag gick ungefär halva, det regnade jag hade inget paraply, ville inte spendera pengar (men köpte en tröja på rea.. randig såklart...) och var hungrig så jag åkte hem och lagade mat. Gjorde mitt livs misstag tror jag. Skulle värma ett bröd några sekunder i mikron men medan jag stekte maten så glömde jag bort rödet ända fram tills det att jag kände rökdoft. Öppnade luckan och dt vällde ut rök. Brödet var bränt och det luktade. Som tur var så gick inte brandlarmet och jag öppnade alla fönster för att vädra då det luktade i hela lägenheten. Hade verkligen ångest över att jag förstört och att det skulle lukta bränt i lägenheten och köket för alltid. Senare på eftermiddagen så luktade det bara i köket och idag luktar det bara i mikron. Som tur är så hände inget mer allvarlgt och Marisa skrattade bara när jag förklarade att det luktar lite illa i köket för att jag glömde mikron medan jag lagade mat. Så jag behövde ju inte oroa mig för vad hon skulle säga (en till sak som är så bra med henne, hon är så lättsam och snäll!!). 


Igår så träffade jag Zara igen. Vi satte oss på ett cafe och bara pratade. Det regnade ute och jag hde inget paraply och hennes var ganska trasigt och inte så användbart så vi stannade där ett tag. Hon är också så bra. Vi har verkligen blivit så bra vänner på så kort tid. VIlket är helt otroligt. När vi satt och åt middag i söndags så började vi prata om att hon pker hem så snart och att vi måste hälsa på varandra osv och hon sa att jag borde komma till Kalifornien, och sen sa hon att det skulle vara helt perfekt om jag kunde komma på hennes bröllop!! Alltså fattar ni. Vi har träffats mindre än 10 gånger och vi är redan så bra vänner att hon bjuder mig på sitt bröllop. Som dessutom är på andra sidan jorden. Vi prataded om det där också och det är så sjukt, men det vore så himla roligt att kunna åka dit. Vet dock inte om det är möjligt att gå på hennes bröllop då det är i mitten av juli och det jag vet är att jag ska stanna här till slutet av juli. Det skulle kunna vara möjligt men vi får väl vänta och se helt enkelt. Skulle ju vara underbart om jag kunde åka!!


Idag ska jag träffa Zara igen (haha vi måste ta vara på våra 3 veckor som vi har kvar innan hon åker hem) och tidigt imorgon så kommer Sophie och Kasia!!! Ska bli såååå kul att få träffa dem igen!!! !,5 månad sen jag sa heldå till dem nere i Malaga och nu äntligen är de här! Så ni kan förvänta er dålig uppdatering (som vanligt då haha) under helgen då jag ska spendera varje vaken minut med dem :))))))



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards