Alla inlägg den 25 januari 2017

Av amandahermansson - 25 januari 2017 21:45

Tänkte bara snabbt säga att jag lever och att allt är bra. Marisa åkte till Teneriffe i måndagskväll och kommer inte hem förrän på fredag. Lång vecka för mig och Pilar som är själva förutom när mormorn kommer vid ca 19tiden och sover här och skjutsar oss till dagis på morgonen. Men allt har gått jättebra och Pilar har skött sig super. Inga tråkiga miner här inte! (bara idag när hon pratade med sin mamma på skype, men efteråt ringde vi Emma på skype och då blev hon jätteglad!) Veckan har dessutom gått jättefort och imorgon är det redan torsdag. Jag som inte ens har gjort nåt vettigt den här veckan.. I måndags var jag hemma och vilade då jag kände mig lite sämre igen. Gick ut för att hitta en klipptid men blev istället så att jag bokade tid till tisdagen och köpte glass istället. Så på tisdagen gick jag och klippte mig. Lite mer än 15 cm kapades. Det blev lite kortare än vad jag hade tänkt mig men jag är än så länge nöjd ;) kommer väl snart börja sakna mitt långa hår haha. Pilar blev ledsem och undrade vart mitt hår var, hon tyckte det var för kort ;) 


Efter frisören åkte jag till ett större köpcentrum som låg ganska nära (två stationer bort med tunnelbana) och gick runt där inne ett tag. Köpte ett par fina pösbyxor på rean och en löparjacka/vindjacka. Spenderade lite mer pengar igår än vad jag hade tänkt.. Men så blir det ibland.. Idag var jag i Montecarmelos köpcentrum (som hade typ 10 affärer, 1 mataffär och 3 restauranger) och då köpte jag inget. Tänkte jag säga. Men jag köpte faktiskt en salva, men det var behövligt och nödvändigt (synonymer men då förstår ni att jag faktiskt behövde salvan haha). Sen gick jag hem och hämtade en bok och gick till "el campo" och satte mig i solen i en backslänt och läste. Så mysigt. 


Imorgon ska jag åka till IKEA med Nathalie. Mmmmm ska köpa massa svenska ätbara produkter :):):):):):):):):):) (=spendera ännu mera pengar (men pengar senderade på mat är väl spenderade pengar)). 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards