Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

casa = hus (hem)

Av amandahermansson - 23 januari 2017 11:17

Det blev ingen förskola för Pilar i fredags heller utan vi var hemma hela dagen. Jag tog en långpromenad på förmiddagen och ja det var typ det enda "speciella" som hände. På kvällen kom Marisa hem och sen var allt som vanligt. 

Jag började känna mig dålig under fredagen och ju längre dagen gick desto sämre blev jag. När jag gick och la mig vid 22 så hade jag feber. Och ja ni vet hur man är varm och kall samtidigt. Jag var kokhet men frös så himla mycket, fast jag låg under två tjocka täcken så låg jag och hackade tänder. Så när jag vaknade på lördagen så  ställde jag in mina planer för dagen och stannade i sängen. Typ hela dagen. Sov några timmar och vilade framför serier. Marisa var så snäll hon kom in med varm soppa till mig. Sen sov jag lite till. Så tråkigt att jag blivit sjuk, såklart var det värst på helgen också när jag hade massa planer... Efter en dusch så kände jag mig ändå lite piggare och på kvällen tog jag mig ut på en kort promenad och gick och köpte pizza i närheten. Sen gick jag och la mig igen. Så rolig var min lördag...


Igår så hade jag också massa planer och då jag mådde bättre och inte hade feber utan bara var dunderförkyld så bestämde jag mig för att åka. Såhär i efterhand så borde jag kanske ha stannat hemma men jag ville så gärna träffa alla nya vänner. Vi gick först på Antropologiska museet (vilket var lite tråkigt) och sen gick vi förbi en bokloppis och sen gick vi för att äta mat. Vi var 6 au pairer och det kändes så konstigt att vara så många då det hela tiden bara vart jag, Sophie och Kasia. Det var dock jättekul att träffa alla och vi hade kul tillsammans! Vi gick även och åt churros på Madrids äldsta och bästa churroställe. Egentligen tycker jag inte churros är så gott, men är man i Spanien så måste man äta det ;) sen kl 19 så började nån utbytesgrej. Jag hade trott att det var en middag med au pairer från vår agentur men det var öppet för alla som ville komma dit och prata och öva språk. Så efter ett tag var hela baren proppfull med folk och det var så högljutt att jag inte kunde höra mina tankar... Så efter ca 1,5 timme så gick jag och en av de andra tjejerna därifrån. Jag kände att jag behövde hem och sova. Kom hem ca 21.30 och det var mörkt och tyst i huset. Så jag trodde att de sov, visst det var lite tidigt för Marisa att sova då hon iftast är uppe sent men hon hade också vart lite krasslig på morgonen så jag tänkte att hon kanske gått och lagt sig tidigt. Så jag värmde lite soppa och åt ett äpple så tyst jag kunde i köket. Sen kröp jag ner i sängen och tänkte kolla ett avsnitt av grimm innan jag somna. Och helt plötsligt så hör jag hur nån låser upp ytterdörren och in kommer Marisa och Pilar. Hahah jag blev så förvånad för jag trodde verkligen att de låg och sov... Men de hade vart hos Marisas kusin. Hahah allstå så komiskt


Idag tänker jag spendera inne och vila bort min förkylning. Jag ska leta språkkurser och sen ska jag ev gå iväg och klippa mig. Men det är ungefär så mycket jag kommer göra idag. Mår jag bättre imorgon så ska jag åka till ett köpcentrum som ligger i närheten. Men idag tar jag det lugnt :) 

jaa denna bild är ju inte från idag iallafall ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Skapa flashcards