Alla inlägg den 20 december 2016

Av amandahermansson - 20 december 2016 18:54

Så jag borde kanske berätta för er hur det ligger till. 

I onsdags så berättade jag för föräldrarna att jag inte ville vara kvar i den här familjen. De tog det faktist bra, jag trodde ästan att de skulle vara arga. Även om jag tror att de är lite sura och irriterade så har de inte visat det till mig. Förutom att pappan typ har slutat prata med mig då... (men det är bara bra, jag vill ju inte prata med honom heller så). 

Jag har gjort klart allt med agenturen så när jag hittar en ny familj byter jag. Och jag fick igår kontakt med en ny familj (från madrid) som jag ska prata med imorgon. Det är en ensamstående mamma med en dotter på 8 år. De har under hösten haft en au pair från sverige och allt verkar vart bra. Jag ska även prata med den au pairen och se vad hon har att säga men jag tror att det kan bli bra. 

Vad beträffar jul som är om bara några dagar (!) så åker hela familjen till Caniles (där morföräldrarna bor) och firar med släkten. 

Ja (väldigt) kort och sammanfattat så var detta typ vad som pågått de senaste två veckorna här nere. Nån annan gång kanske det kommer en längre förklaring till allt men detta är vad ni får nöja er med för stunden. 

Kram!

Himlen igår, rätt så fint. Kommer ändå sakna havet och Malaga. 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards