Alla inlägg den 5 december 2016

Av amandahermansson - 5 december 2016 11:00

Sista hela dagen med mormor och morfar så åt jag såklart frukost med dem ;) dock så var det världens trafikstockning så det tog ca 1,5 timme för mig att komma fram vilket var såååå himla irriterande... Samma sak på tisdagmorgon också... 

Iallafall efter frukosten så åkte vi till en liten vit by uppe på berget alldeles nära Nerja. Det var så mysigt. Visst jag är förälskad i Mijas men den här staden gjorde mig nästan otrogen ;) haha. Så ihopträngda hus och så mysigt. Det var ju verkligen inte stort men det var ju lite det som gjorde det så himla mysigt. Dock så var det inte så jättefint väder, det regnade i bilen på väg dit och hela dagen hängde regnmolnen i luften, men vi klarade oss från regn. Men så fort vi satte oss i bilen och började åka nedåt (jag körde:) ) så började det regna..

Det var ju itne så stort och fanns inte direkt så mycket att se. Utan det som fanns att se var liksom själva staden. Vilket räckte. Vi gick runt på de små gatorna och myste, Satte oss på typ den enda öppna baren (där tre av borden var upptagna av andra svenskar) och fikade och spelade kort innan vi fortsatte gå runt. Sen åkte vi hem och jag kunde tråkigt nog inte åka tillbaka och äta "en sita middag" med mormor och morfar :( men på tisdagen så åt jag frukost och sen eftersom det regnade och vi bara hade fram till 13.30 innan de åkte så satt vi på hotellet och spelade kort (haha ni tror att det var det enda vi gjorde förutom att turista, och jag det var det typ haha, men det brukar jag göra med dem och har saknat det) och så fikade vi på ett cafe närheten. Sen åkte dem hem och det var ganska tråkigt :( 

       

bästa var ju att het plötsligt så dök det upp en fotbollsplan alldeles brevid ett stup :) 

 

Det var allt från deras resa. Nu ser jag fram emot April då jag nyss fått höra att Birgitta och Jonas kommer hit då!!! Ska bli så kul!! 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards