Direktlänk till inlägg 14 november 2016

concertino = konsertmästare

Av amandahermansson - 14 november 2016 10:43

Så tänkte berätta lite snabbt om lördagens konsert. Senare ikväll ska jag göra ett inlägg om söndagen med massa fina bilder! Men nu ska jag skriva lite snabbt för ska gå om 15 minuter och möta Sophie och sen Kasia och hennes systrar som är på besök den här veckan.


Så jag åkte till konserten och vi repade lite innan. Sen var det typ en timme innan konserten skulle börja. Jag hade ångest över mina skor för man skulle egentligen ha svarta men jag har inga helsvarta skor här... Så jag hade tagit mina nya converse som är mörkblå, men det vita är ju lysande eftersom de är så pass nya.... Och jag det var folk som frågade om jag hade svarta skor... Vilket inte bättre på hur jag kände inför att ha de på mig. Tänkte ta av mig dem och ha bara mina svarta strumpor men det känns så oproffsigt att sitta i strumpor så jag bestämde mig för skorna. Dessutom så satt jag längst ut på kanten så mina skor syntes ju ganska tydligt också... Försökte inte tänka så mycket på det men när allt annat är svart så sticker det ut. Men mormor och morfar har med sig svarta skor så nu har jag till nästa konsert! 


Förutom skorna då, hur gick konserten? Jo i den första låten som består av 7 stycken, så gick den första delen inte alls bra jag blev skitnervös och min hjärna slutade funka och jag visste inte vilka fingrar och i vilket läge jag skulle spela.. Trots att vi repat massor och jag kan det och det inte ens är så svårt. Och jag har gjort sååå många konserter och spelningar. Större och mindre än denna konsert men ändå var jag så nervös. Tror det var för att det är med en ny orkester och de är så bra och så tvivlar jag på mig själv och bla bla. Dessutom skulle man spela svagt och sakta i de flesta delarna av låtarna och då märker man tydligare om nån spelar fel. Så jag skulle väl sammanfatta det som att jag spelade lite osäkert.. Men efter den första delen så bestämde jag mig för att det skulle gå bra resten och att jag inte skulle vara nervös utan visa att jag också kan och mest för min egen del att jag inte skulle spela fel något mer. Och jag tror att jag lyckades. Visst nåt litet småfel blev det säkert men inget stort som jag kan komma ihåg i efterhand. :) 


Och jag skulle nog säga att det var en väldigt lyckad konsert sett över det stora hela. Lokalen var fullsatt. (långt ifrån lika stor som konserthallen men ändå) och publiken gillade det de hörde. Framförallt älskade de en av farbröderna från kören som var solist. Jag blev så glad för hans skull för han fick bravo-rop och mest applåder av alla. 


Sen var konserten slut och alla gick till sina föräldrar osv som var där och lyssnade. Och jag packade ihop och gick. Kände mig mer självständig och vuxen än någonsin men samtidigt även ensam. Alltid har jag haft nån som väntar på mig efter en spelning/konsert och nu fanns ingen att prata med efteråt. Lite tråkigt och då märkte jag även att jag inte njutit av konserten lika mycket som jag brukar göra. Tex när vi har spelningar med galdra så är det så himla roligt och man är så glad innan, under och efter. Men nu var jag bara nervös och kände liksom en press att göra bra ifrån mig. Och så hade jag ju inte direkt någon där att uppleva det med. Ingen av mina vänner var med och spelade och ingen mötte upp mig efteråt :( 


Så ja, jag gick till bussen. Precis som efter vilken vanlig repetition som helst. Firade med att köpa en sallad på mcdonalds som jag stressåt innan bussen kom. När jag kom hem så sov alla och jag gick och la mig. Och det var det. Såklart roligt med en konseert och det är ju vad vi övat och väntat på hela hösten, men för mig så var det inte så roligt som det brukar vara. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards