Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016

tragar = att svälja

Av amandahermansson - 27 oktober 2016 21:35

Alltså hur fort har inte den här veckan gått? Stod i duschen nyss och insåg att det är fredag imorgon. Redan. Jag kunde knappt komma på vad jag gjort för att få denna vecka att gå så fort. Men fort har det gått och jag har faktiskt inte haft en enda "tråkig, händelselös och miningslös dag". Även idag var det superfint väder. "bara" 23 grader men solen kom fram till slut. Jag tog bussen till La Cala del Moral(en del av Rincon men typ som en egen by) mötte upp Sophie och vi gick till stranden. Först var vi typ ensamma men ett tag var det faktiskt mer än 10 personer där (inklusive oss). Några badade till och med, fast det var skitkallt i vattnet... Vi tänkte dock att nästa vecka måste vi åtminstone doppa oss, bara för att säga att vi har badat i havet i november!!


Vi låg och solade och pratade. Dskuterade mycket våra familjer, språket, arbetsuppgifter och fritid. Vi tänkte att vi skulle ta några lektioner tillsammans och ev om vi skulle börja gymma/gruppträna. Känns skönt att ha någon som verkligen kan förstå alla känslor och tankar som man har här nere. Det är svårt att förklara ibland men de förstår ändå eftersom de upplever samma saker. Dessutom är det skönt att prata om det och försöka sätta ord på vad och hur det är man känner. För det är såå mycket tankar som snurrar i huvudet men som man inte riktigt vet vad man ska göra med dem. 


Timmarna gick fort och Sophie behövde gå vid 13 för att hinna duscha innan hon skulle hämta "sina" barn från skolan. Jag hämtar ju inte "mina" barn förrän vid 15 så jag gick tillbaka. Det är ca 3,5 km, men jag gick rätt långsamt, tog kort, stannade och köpte glass och sen var det det bara lite mer än en timme till kl 15 så tyckte inte det var nån idé att gå till huset så jag stannade på stranden och låg i solen och läste. Sen gick vi hem och åt mat, jag tittade ett avsnitt greys och lite hawaii five-o (haha standard men det är lagom i min lilla paus och när jag kollar på tv:n så är det ju med spanks text så då försöker jag lära mig nånting och det känns okej att "lata sig" ifall nån skulle påpeka det) innan jag gick och hämtade Laia. Eftersom hon har sin uniform idag (kjol) så gick vi hem och inte till parken. Jag fick bära henne hela vägen hem för hon sov när jag hämtade henne från bussen.. Måste nog börja ta med vagnen dessa dagar för jag kan inte bära henne hem varje dag. Om man bara visste innan om hon var trött eller inte haha. VI gick hem och åt mellis men hon ville fortfarande gå till parken så vi följde med när mamman skjutsade Lucia till basketträning och hon släppte av oss på väg tillbaka då vi lovat hennes kompis att komma till parken, planen var dock att hon skulle somna i bilen mendet gjorde hon ju såklart inte... SÅ det blev en kortis i parken. 


Nu har jag duschat och ska titta på det nya avsnittet av arrow. Laia sover fortfarande inte och nu har pappan kommit hem också. Som Ladis sa, Laia är så mycket lättare att hantera när mamman inte är hemma. Efter maten blev Laia arg och ledsen, på alla, för hon ville inte gå på toa och gå coh lägga sig. OCh även fast mammman också är arg på henne så ropar hon fortfarande efter mamma?? JAg förstår inte men det är väl så, små barn ropar alltid på mamma oavsett när, var eller hur.. 

Gångtunnlarna som går genom bergen som delar upp Rincon och La Cala. Man kunde även ta trappor på utsidan men jag valde tunneln idag. Bilvägen går uppepå berget.

(superbra och skarp bild med min superbra mobilkamera) utsikt över hela rincon, eller jag hela stranden iallafall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amandahermansson - 9 maj 2017 22:27

Okej så helt plötsligt och lustigt så bestämde jag mig för att byta bloggportal. Har egentligen vart trött på bloggplatsen i flera år men då jag inte brytt mig så mycket och framförallt inte bloggat så mycket så har jag inte orkat bry mig om det. Men...

Av amandahermansson - 9 maj 2017 21:50

I söndags så var det toppen väder. Jag träffade Nathalie, Sarah och Zara och vi åt först lunch inne i centrum innan vitog metron nån hållplats till Casa de Campo som man skulle kunna säga är ett friluftsområde. Stort är det iallafall (ni kan ju kolla...

Av amandahermansson - 30 april 2017 22:07

Så imorgon är det ju första maj och röd dag även här, men även tisdag är röd dag då det är "Madrids dag" så idag på em fick jag ett sms av Marisa där hon frågade om jag hade lust att följa med till Salamanca. Såklart jag har! Så imorgon åker vi, jag,...

Av amandahermansson - 29 april 2017 12:36

NU har jag äntligen överfört bilder från kamerna till datorn så här kommer ett inägg med bilder från Toledo med mina vänner i början på april. Senare kommer även från Aranjuez och Malaga. Sen vet jag inte varför jag inte kunde ladda över från mobilen...

Av amandahermansson - 24 april 2017 22:41

Det verkar som att det ska bli lite sämre väder igen och om det stämmer så ska jag ta en dag i veckan och sätta mig och göra massa fina blogginlägg. Jag ska även försöka lära mig att ladda över bilder från systemkameran så ni kan få se massa fina bil...

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards