Alla inlägg den 29 september 2016

Av amandahermansson - 29 september 2016 11:34

Igår kom jag på två saker. Det ena var att jag insåg att det är så skönt att slippa plugga. Jag har längtat till den dag man kan komma hem och bara ta det lugnt. När man gick i skolan så var det skola hela dagen och när man kom hem så var man ändå tvungen att plugga. I somras när jag obbade, nu och i framtiden, så jobbar man på dagen/kvällen och när man kommer hem så behöver man inte jobba, man kan ta det lugnt och göra det man vill. Alltså så skönt att slippa plugga. Och dessutom så får man helt plötsligt en massa fritid, tiden som förut gick åt till att plugga är nu fri att göra vad man vill med. Dock så vet jag ju att jag kommer börja plugga igen, men just nu så slipper jag:)


Det andra som jag kom på har även att göra med att plugga och gå i skolan. En av anledningarna till att jag åkte som au pair var för att jag inte hade lust med att börja plugga direkt efter studenten. Jag var trött på skolan och var inte 100 % säker på vad jag skulle plugga. Och jag tror att det var en av anledningarna till att jag inte har vart så taggat på att läsa en språkkurs här. En av tjejerna jag träffat hon hade tänkt att hon skulle ta lektioner fram till januari. OCh den andra tjejen i totalt 2 månader. JAg väljer istället en intensivkurs på 2 veckor. För jag har inte lust att gå i skolan. JAg kom inte hit för att gå i skolan,även om jag tror att det är en bra ide och det kommer garanterat att förbättre mina kunskaper i spanska. Men ändå, jag åkte inte hit för att gå i skolan hela året. Så för mig är 2 veckor tillräckligt. 


Så igårkväll när jag kom på att jag skulle börja skolan för två veckor på måndag så bestämde jag mig för att idag fick bli en slappdag. Hade ändå inga andra planer och det är ganska blåsigt ute (=inte så skönt) så känns helt okej att ligga inne och titta på arrow. Har även målat naglarna. Snart ska jag äta något så jag överlever till lunchen vid 15.30 Tur att jag börjar vänja mig med mattiderna ;) 

me


Hola amigos!
Amanda, 19 år från Eskilstuna här. Just nu är jag dock i Spanien och upplever min dröm att jobba som au pair! Om du fortsätter klicka in på min blogg kan du följa min resa :)

mina blogg dagar

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

sök

kategorier

arkiv

tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards